Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '06

 
Kategori
Haber
 

Trafikte güvenlik şeridi ihlalleri

Tarih; 4 Haziran 2006 Pazar. Saat 21.00 civarı. Karaburun'dan İzmir'e dönüyoruz. Çeşme-İzmir Otoyolu'nda gişelere yaklaşık iki kilometre kaldı. Birden trafik sıkışıyor. Hatta kilitleniyor. Her pazar yaşanan yoğunluktan dolayı ağır ağır gişelere doğru ilerlemeye başlıyoruz. Yanımızdaki güvenlik şeridine baktığımda oldukça şaşırıyorum. Güvenlik şeridinde yoğun bir trafik var. Güvenlik şeridi olduğunu umursamayan bir çok araba şerit ihlali yapıyor. Gözlerime inanamıyorum. Geçenleri uyarmaya çalışıyoruz, ancak umurlarında değil. Bir kısmını ihbar etmek amacıyla plakaları not etmeye çalışıyorum. Yetiştiremiyorum. 10 dakika içinde 30 adet plakayı tesbit ediyorum. Arabaları incelediğimde çoğunluğunun ailesi ile tatilden dönen yazlıkçılar olduğunu görüyorum. Hala buna inanamıyorum. 155'i arıyorum. Pollisler çok sayıda ihbar aldıklarını ve olaya müdahale edeceklerini bildiriyorlar. Ne yazık ki gişelere kadar bir müdahale göremiyoruz. Eve döndüğümde 155'i tekrar arıyorum. Durumu bildiriyorum. Telefona çıkan polisler: ' Elimizden geleni yapıyoruz. 20 araca ceza kestik. Sizin gibi plaka ihbarı yapanlar oluyor. Ancak daha sonra bu araç sahipleri dava açarak cezadan kurtulabiliyorlar. Yine de plakaları alabiliriz' şeklinde konuşuyorlar.
Nasıl bir ülkeyiz biz? Nasıl insanlarız? Güvenlik şeritleri ambulans, kaza yapan araçlar, bozulan araçlar.. için tasarlanmıştır. Özellikle trafiğin yoğun olduğu durumlarda hayat kurtarıcı bir yol olmaktadır. Araçları ile güvenlik şeridi ihlali yapanlar da bir gün bu yola ihtiyaç duyacaklardır. Belki içinde yakınlarını taşıyan bir ambulans güvenlik şeridi ihlalleri yüzünden zamanında hastaneye yetişemeyecektir. Nasıl bir zihniyetle güvenlik şeridi ihlali yapıyorsunuz? 10 dakika kazanabilmek için mi? 5 dakika kazanabilmek için mi? Özellikle bunu İzmir gibi uygarlık ve çağdaşlık seviyesi bilinen bir şehire yakıştıramıyorum. İnsanlarımız ne kadar bencilleşmiş. Ne kadar umursamaz olmuş...
Güvenlik şeridi ihlali yapanları kınıyorum!

 
Toplam blog
: 28
: 2979
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Yaşama dair herşeyle ilgileniyorum. Bunları sizlerle paylaşacağım. ..