Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '09

 
Kategori
Mizah
 

Trilyonlara acıdım...

Trilyonlara acıdım...
 

Milliyet'ten


Milliyette Şenol DEMİRCİ imzalı haberi okuyunca trilyonlara acıdım. Gerçi bir dahaki seçimlere 4 yıl 10 ay var ama işte ben duramadım. Hemen çözümleri ürettim;

1. Metrobüslerden Phileas marka otobüsün, yokuş çıkmakta ve hızlanmakta zorlandığı, süspansiyon sisteminde sorun bulunduğunu belirtmiş.
Çözüm: Kolay, şimdi almışsın bu metrobüsleri yerin altına indirip raylara koyamayacağına göre, yokuşa geldiğinde yolcular aşağı iner, bir el atarlar metrobüsü iteklerler, yokuşu çıktıktan sonra metrobüse tekrar binerler. Hatta şoförden ricam yokuş aşağı ayağını gazdan çeksin, fazla yakmayarak tasarruf edelim ki trilyonların kuruşları geri gelsin.

2. Phileas’ lar, metrobüs hattında sık sık arızalanarak trafiği aksatmasıyla da gündeme gelmişti.
Çözüm: Belirli aralıklarla seyyar tamircileri alet kutuları ile hat boyuna dizersin, arızaya giren bu araçları hemen tamir ederler. Hemen tamir etmeyenlerin sözleşmesini fes eder, hemen tamir edecekleri alırsın. Çok işsiz var nasıl olsa...
3. “Phileas’ lar yoğun saatler olan sabah 10.00 ile 13.00 arasında kullanılıyor” dediler.
“Bu saatler trafiğin yoğun olduğu saatler değil ki” dememiz üzerine, sorularımızın yanıtı için İETT Genel Müdürlüğü’ nü adres gösterdiler. Havadan izini sürdüğümüzde de otobüslerin İETT’ nin İkitelli Garajı’ na adeta gizlendiğini gördük.
Çözüm: Şimdi resmi dairelerde mesai saatleri değiştirilir. Burası kolay, zorlanacak gibi görünen özel sektör ve esnaf onlara da gerekli uyarı yapılarak iş yerlerini saat:10.00–13.00 da açmaları bir şekilde sağlanır. Mesai bitimi gece saat: 21.00' i bulur ama olsun. Trafikte yoğunluk böylece 10.00-13.00 saatlerinde sağlanmış olur. O sırada metrobüsler saklanbaç oynuyorlardır. Gizlenmeleri ondandır. Eminim bir yanlış anlaşılma vardır.

4. Phileas’ larda bu arızaların yaşanmasına, 300’ ün üzerinde yolcu taşınması neden gösteriliyor.
Hollandalı üretici firma APTS’nin resmi verilerine göre, satın alınan çift körüklü 26 metre uzunluğundaki Phileas’lar, oturarak 52, ayakta 133, toplamda 185 yolcu kapasiteli.
Çözüm:
a) Ek maliyet çıkartmadan, otobüse binenler sağdan say metodunu kullanırlar. Son binen yolcu şoförün yanında durur yeni binene sayıyı devreder. 185 kişi olunca kapılar kapatılır. Belki şoförle, son sayıyı tutanın tanıdığı gelirse bir iki kontenjan çaktırmadan artırılabilir (diğer yolculara durum çaktırılmaz, hani hak geçmesin babından).
b)Ek maliyetli çözüm, otobüslere teknoloji harikası saymatikler takılır. İnen binenler sayılarak 185 güncel tutulur. Danışman firma olarak bunun için İETT de göreve hazır çook şirket bulunur.

5.Bu araçlardaki 335 beygir güç az geliyor olabilir.
Çözüm: Bizim burada beygirci diye bilenen (ben kendisini yakınen tanımam ama arasıra beygirden para kazandığını duydum. Adamın lakabı bu) Kazım var, ondan ek beygir alına bilir. Az bir maliyetle, beygir gücü arttırılabilir diye düşünüyorum.

 
Toplam blog
: 371
: 835
Kayıt tarihi
: 14.02.09
 
 

Adalet önce kendimizde başlamalı ve haksızlıklar sorgulanmalı  ve hataların, afetlere dönüşmeden ..