Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '13

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Turizm Kentleri arasında farklılaşabilmek: Mavi Bayrak

Turizm Kentleri arasında farklılaşabilmek: Mavi Bayrak
 

Mavi Bayrak


Ekonomide arz ve talep dengesini herkes bilir. Arz – talep dengesinde bir ürüne talep yoksa o ürün piyasadan çekilir. Çok fazla talep olan bir ürünün ise fiyatı yükselir. Arz – talep dengesi basit bir şekilde böyle ifade edilebilinir. Arz ve talep dengesini belirleyen temel unsur ise fiyattır.

Günümüz ekonomik düzeninde sadece fiyata odaklanmak çoğu işletmenin başarısız olmasına neden olur. Fiyatın haricinde birçok gösterge var. Örneğin su almak için bakkala gittiniz. Bakıyorsunuz onlarca çeşit su var. Hepsinin şişesi aynı, üstelik fiyatları da değişmiyor. Şimdi bir karar vermek zorundasınız. Vereceğiniz karar ise bazı şirketlerin batmasına neden olacak bazılarının ise devam etmesini sağlayacak.

Bir tüketicinin karar verme süreci ise alınacak olan ürünün veya hizmetin diğerlerinden farklı olmasından geçer.

Nedir bu fark?

Ürünün veya hizmetin nasıl yapıldığı, kalitesi, tüketicinin ihtiyacını karşılaması, piyasada ilk olması, güvenilirliği, çoğunluğun tercih etmesi, işletmenin geniş ürün ve hizmet yelpazesi, ürün veya hizmet sahibinin pazarda güçlü olması, şirketin satış sonrası hizmetleri ve işletmenin uzmanlığı gibi konular tüketicilerin karar verme sürecini etkiler.

Bu noktada turizm kentlerini de bir işletme gibi düşünmemiz gerekiyor. Ege’de, Akdeniz’de ve diğer tüm bölgelerimizde müthiş bir rekabet var. Ayvalık’ta da deniz var, Kaş’ta da, Çeşme’de de. Üstelik hepsinin de binlerce yıllık tarihi ve doğal zenginlikleri var.

Benzer özelliklere sahip onlarca turizm kenti. Buna karşın zaman ve gelir açısından kısıtlı tatil imkanlarına sahip bir tüketici kitlesi.

Pastadan en büyük payı hangi kentler alıyor?

Talep yaratabilen sahil kentleri hem turist sayısını sürekli arttırıyor hem de turizm sezonunu uzatıyor. Turist talebini oluşturmak ise vizyon sahibi olmaktan ve turizmde markalaşmak geçiyor. 

Türkiye Çevre Eğitim Vakfı’nın salı günü yapmış olduğu açıklamaya göre 383 plajımız, mavi bayrak almaya hak kazandı. Dünya’da, plajlarına mavi bayrak alan ülkeler arasında üçüncü sıraya yükseldik. İspanya ve Yunanistan ise az farkla önümüzde.

Mavi Bayrak’ın yerel ve uluslararası turizmde önemli bir yeri var. Sahil kentlerinin rakiplerinden farklılaşıp turizm gelirlerini arttırması için önemli bir adım. Markalaşmak isteyen vizyon sahibi kentler ve yöneticileri mavi bayraklarını yakında asmaya başlayacaklar. Mavi Bayrak aracılığı ile “denize girilmesi tavsiye edilen plajlar” listesine giren bu kentler, diğerlerine göre farklılaşarak turist sayısını ikiye belki de üçe katlayacaklardır.

 
Toplam blog
: 28
: 533
Kayıt tarihi
: 30.03.12
 
 

Göksel Topçu, Marmara Üniversitesi Kamu Yönetimi bölümünden mezun oldu. Şuan Çandarlı Belediyesi'..