Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '07

 
Kategori
Meslekler
 

Türk iş dünyasının liderlerinden liderlik ve yönetim tavsiyeleri

Türk iş dünyasının liderlerinden liderlik ve yönetim tavsiyeleri
 

Merhaba dostlar,

Bu yazıda Türk iş dünyasının liderlerinden yılların tecrübesi ve bilgeliğinden süzülen hayat dersleri, yönetim ve liderlik tavsiyeleri okuyacaksınız. Sadece en vurucu ve en çarpıcı ifadeleri seçtim, masanızın önünde her an duracak kalitede ve kalıcılıkta sözler bunlar. Bakalım liderlik, iş hayatı, yöneticilik ve başarı ile ilgili Vitali Hakko, Vehbi Koç, Üzeyir Garih, Sakıp Sabancı ve Selçuk Yaşar neler söylemiş? Bu vesileyle Vehbi Koç'u, Üzeyir Garih'i ve Sakıp Sabancı'yı rahmetle anıyoruz.

VİTALİ HAKKO

İyi niyetten, umuttan, geleceğe ve kendimize olan güvenden, becerimizden başka hiçbir sermayemizin olmadığı dönemde kendi kendimizi yetiştirdik.

Tüm gücünü bir noktada toplayacaksın. Yeteneklerini, kapasiteni, insan gücünü, her şeyden önce yaratıcılığını ve zamanını yalnızca o işe vereceksin. Başarıya ancak o zaman ulaşabilirsin.

Hayatım Vakko, Vitali Hakko

SAKIP SABANCI: BAŞARI(SA)

Başarı üçgeni: En son teknoloji,en geniş pazar, en optimum ölçek
Bir konuda herşeyi bilin; her konuda birşeyler bilin.
Risk almayı bilin, cesur olun, ve gözünüzü açın.
Hangi işi yapacaksanız, o işi ‘en iyi bilenler’ ile işbirliği yapın.
İşinizi sevin, işinize sahip çıkın

Para Başarının Mükafatıdır, Sakıp Sabancı

VEHBİ KOÇ

Devletim ve ülkem varsa ben de varım.
Herkese aynı nazaketle davranan insan daima yükselir.
İlerlemek istiyorsanız, çok da büyük işler kurma kararındaysanız, iyi öğrenim göreceksiniz, alçak gönüllü olacaksınız.
Bunca yıllık iş hayatımda başladığım işi hiçbir zaman yarıda bırakmadım.
İsraftan kaçınmak, tutumlu olmak meziyettir.

Vehbi Koç’un Hatıraları, Görüşleri, Öğütleri

ÜZEYİR GARİH

BAŞARININ ON ŞARTI

1) Fikir Üretimi 2) İş bitirme azim ve heyecanı
3) Çalışkanlık 4) Bilgi
5) Tecrübe 6) Organizasyon ve planlama gücü
7) Finans gücü 8) Denetim gücü
9) Çevre ile içte ve dışta iyi ilişkiler kurma özelliği
10) Şans

Akrabanla ye, iç, iş yapma.
Ortaklığın bozulmama sırrı: Eşlerimizi görüştürmedik?!

Deneyimlerim, Üzeyir Garih

SELÇUK YAŞAR

İstediğiniz kadar stratejik toplantı yapın. Uygulamada; akıl, sürat, beceri, heves yoksa, boşuna çalışırsınız.
İnsanlara tam olarak neyi doğru yaptıklarını söyleyin.
Hiçbirimiz, hepimiz kadar zeki değiliz.
Bütün yumurtaları aynı sepete koyma.
Gençler yaratıcı ve meraklı olmalıdır. Siz istikbal peşindesiniz. Heyecanı, şevki, ve hevesi iş yaşamınızda sürekli hissetmelisiniz.

Başarmak Hem Kolay Hem de Zordur, Selçuk Yaşar

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..