Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '19

 
Kategori
Eğitim
 

Türkiye'de Dil Öğretilemiyor

150 yıldır bizi kandırıyorlar. Dolandırıyorlar. Oyalıyorlar. Uyutuyorlar.
 
Ben İngilizce biliyorum diyenlere Newsweek, Wall Street Journal, Time gibi yayınları verin. Çeviremiyorlar.
 
Dil öğretmenlerinin çoğu YDS'den yeterli puan alamıyor.
 
LYS (liseye giriş) ve AYT (üniversiteye giriş) sınavlarındaki doğru cevap oranları yüz kızartıcı seviyede.
 
Yabancı dil ile yazılmış tezleri, raporları, projeleri okurken bunalıma girersiniz. Zira ne anlattığı anlaşılmaz. Parayla yazdırılan yüksek lisans ve doktora tezleri ile bilim yapamıyoruz.
 
Bunları yazdığım için çok hakaret eden olacaktır.
 
Yabancı dille eğitim yaptığını söyleyen kimi üniversitelerde hocalar Türkçe'ye dönmek zorunda kalıyor. Zira öğrenciler dersi anlayacak seviyede dil bilmiyor.
 
Ben İngilizceden 100 ile geçtim diyen ortaokul ve lise öğrencilerine 3-5 Türkçe cümle söyleyip bunları  çevir derim. Yüzde 90 çeviremezler.
 
     SEBEP NEDİR?
 
Öğretim yontemimiz yanlıştır. Gramer ezberleterek dil öğrenilmez.
 
100 bin dil öğretmeni 150 yildir sadece zaman kaybediyor.
 
30 yıldır liselerde öğretmenlik yapıyorum. İngilizce ortalama bir romanı, hikayeyi tam çevirebilene de rastlamadim.
 
Yöntem değiştirilmelidir...
 
 
 
Ali Özdemir
 
0505 220 83 85
 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..