Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '12

 
Kategori
Eğitim
 

Şenlik mi var?..

Şenlik mi var?..
 

CHP'li bir partili,"Bugün hava çok güzel. Bahar geldi, harika bir güneş var" dedi. Baykal da o sırada, "Herşey var ama Deniz yok" dedi ve Haberal kahkahayı kopardı..

Olay, CHP milletvekili Mehmet Haberal'ın annesinin cenazesinde gerçekleşti.

Günler önce resimli haberi okuduğumda şaşkına dönmüş ve Haberal ile ilgili daha önce yazmış olduğum mağduriyetini destekler yazılarımı neden yazmışım diye öfkelenmiştim. Kendime kızmıştım.

O kahkahayı görselleyen fotografa baktıkça günlerdir kendimde ikilemler yaşadım. Düşüncelerimde gel-gitler oluşmaya başladı..

Fotografla ilgili yazı yazayım mı, yazmayayım mı? diye çok düşündüm. Yazmamın doğru olacağına karar verdim. İçim rahat etmedi.

Haberal, merhum babama yıllar önce operasyon gerçekleştiren profesör ve aynı zamanda hemşehrimdır.

Tutukluluk nedeni ve sahip olduğu Üniversite hakkında yorum yapmayacağım. Beni rahatsız eden, annesinin vefat ettiği günde, kahkaha atabilmesidır.

O nasıl bir duygudur ki, bir insan annesini toprağa verdiği günde kahkaha atabiliyor? Aklım almıyor gerçekten.

Bir insan; Profesör, Vali, Başbakan, Cumhurbaşkanı olabilir ama önce duyarlı insan olmayı öğrenmeli dır diye düşünüyorum.

Adamın birinin oğlu çocukluğunda çok haylazmış. Toplum kurallarına uymaz, sık sık kabahatler yapar mış. Babası sürekli uyardığı halde, bir türlü uslanmaz mış. "Oğlum, sürekli seni ikaz ettiğim halde bir türlü söz dinletemiyorum, sen adam olamazsın" demiş.

Aradan yıllar geçmiş ve haylaz çocuk itile-kakıla öğrenimini bitirmiş, vali olmuş. Babasına kendini kanıtlaması için bir gün makamına çağırmış ve görevliler eşliğinde babasını karşısına almış ve demiş ki; "Bak baba, adam olmasın sen diyordun bana ama gör bak Vali oldum" demesi üzerine, Babası; "Ben sana vali olamazsın dememiştim ki, adam olamazsın demiştim. Babanı ayağına çağırıyorsun. Vali oldun ama hala adam olamamışsın"..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..