Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '08

 
Kategori
Siyaset
 

Türkiye'de Müslüman olmak

Bu ülkede yaşıyoruz, bu ülkenin insanıyız ve bu ülkenin insanlarının % 99 ‘u Müslüman. Müslüman bir ülkede, Müslüman halk dini vecibelerini yerine getiremiyor ise bu ülkede din özgürlüğünden söz edilebilir mi?

Ben bu sorunun cevabını aradım ama bir türlü bulamadım.

Aslında bu noktada hükümet kanadından yapılan bir itirafı hatırlamak iyi olacak diye düşünüyorum.

Ne demişti?

Avrupa Parlamentosu Dış İlişkiler Komitesi’nde konuşan Dışişleri Bakanı ve Baş müzakereci Ali Babacan; “Türkiye’de sadece gayrimüslim azınlıklar değil, Müslüman çoğunluk da dini özgürlüklerle ilgili sorunlar yaşıyor” dedi.

Ben bu açıklamayı bir itiraf olarak algılıyorum.

Nereden buldun diye çıkışabilirsiniz, haklısınız. Basını takip ederseniz manşetlerde liseli gençlerin Adana Fatih Terim Lisesinin terasında namaz kıldıkları haberi flash olarak yer alıyor.

Sanki gençler Gayri müslüm bir ülkede yaşıyorlar. Namaz kılıyorlar kardeşim namaz. Dini vecibelerini yerine getiriyorlar.

Kokain partisi veya başka bir eğlence değil burada gençler namaz kılıyor.

Belli ki bu gençler okulun terasına çıkıp alkol alsaydı haber olmayacaklardı.

Ne yazık ki namaz kılıyorlardı ve namaz kılmak Müslüman bir ülkede garip karşılanıyor bir takım çevreler tarafından.

Bakan Babacan açıklamayı yaptığı zaman kızılca kıyamet kopmuştu

mi?

Ne yazık ki aradan geçen birkaç gün bakanın haklılığını ortaya çıkardı.

Yarın Cuma namazına giden gençleri görüntüler ve haber yapar ise bir takım medya şaşırmayacağım. Çünkü onlar yasakların değil, eğrinin değil, sadece doğrunun ve doğruların karşısındalar.

Bu arada bir hatırlatmada bulunayım bu haberi manşetlerine taşıyanlara. Milli Eğitim Bakanlığı talim ve terbiye kurulu kararı gereğince 1970 li yıllardan beri okullarda mescit kurulması mecburi. Kurmayan idareciler hakkında soruşturma açılabiliyor.

Bu da size bir hatırlatmaydı.

 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..