Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Türkiye'm

Türkiye'm
 

Herşeye rağmen seni seviyorum yurdum. Herşeye rağmen bir başka ülkede doğmayı ve yaşamayı tercih etmezdim asla , hiç bir zaman öyle bir özentim de olmadı zaten. Seni olduğun gibi; tüm artılarınla, eksilerinle seviyorum. İyi ki burada doğdum, iyi ki bir Türk kadınıyım, iyi ki kimliğimde T.C yazıyor.
Doğar doğmaz atalarımdan yüklü bir borç mirası devralsam da, hastanelerin de yarım yamalak tedavi görsem de, yıllarca sürse de bir dava adliyelerin de, seni seviyorum yurdum. İki yakamız bir araya gelmese de, kışlık bir manto bile alamasak da bize reva gördüğün asgari ücretinle, 50-60 kişilik sınıfların da okutsak ta çocuklarımızı, seni seviyorum yurdum. Her şeye rağmen seni seviyorum!
Biz alıştık her şeye, alıştırıldık zoraki de olsa. Geleceği görürcesine atalarımızın vurguladığı gibi "Borç yiğidin kamçısıdır." Borç aldık bileylendik, güç aldık bileylendik, bu günlere geldik. Yarınlar da var tabii, yarınlarımızı emanet edceğimiz çocuklarımız.

Onlar da alışacak, onlar da sevecek seni her şeye rağmen, şikayet ede ede de olsa sevecekler.

Düşünüyorum da, bu güçlükler olmasaydı, herşey güllük gülistanlık, dört dörtlük olsaydı, daha mı mutlu ve güçlü olurduk acaba diye?

Hiç sanmıyorum diyorum sonra. Mücadele etmeyi öğrendik sayende, her şeye rağmen ayakta kalmayı, küçücük şeylerle mutlu olmayı. Bütün bunlar az değerler mi?

Seni seviyorum yurdum, çünkü senin bağrında yetişen Pir Sultan Abdal'larımız var bizim. Karacaoğlan'larımız, Aşık Veysel'lerimiz, Nazım Hikmet'lerimiz, Uğur Mumcularımız, Mevlana'larımız var bizim.

İsmini dünyaya altın harflerle yazdırmış nice Hükümdar'ımız en önemlisi Mustafa Kemal Atatürk'ümüz var bizim!

Onun için seni çok seviyorum yurdum. Yurdumuzzzz!!!
Eğer bir gün kendi öz yurdunuzdan ayrı, bir başka ülke de yaşamak zorunda kalırsanız, isteyerek veya istemeyerek, beni daha iyi anlayacağınızı sanıyorum. Gittiğiniz yer dünyanın en iyi, en yaşanılr Ülke'si olsa da.
Kısa süreliğine yaşamış, tatil yapmaya gitmiş olsanız dahi!
Türkiye' nizi özlersiniz orada.Dağlarını aşmak, yağmurlarında ıslanmak istersiniz sırılsıklam!...

Havasını içinize çekersiniz ciğerlerinizi patlatırcasına, Toprağına yüzünüzü sürüp, çimlerinde yuvarlanmak, çamuruna bulanmak istersiniz çocukçasına!

Çaylarını, çay bahçelerini özlersiniz. Bir bardak tavşan kanı çayı bu kadar özleyebileceğiniz hiç aklınıza gelmezdi oysa!

Uzun süre ayrı kaldığınız sevgiliniz gibi, kucaklamak, sarılıp, öpüp, koklayarak bağrınıza basmak istersiniz kavuştuğunuz da...
Türk olmak, Türkiyeli olmak böyle bir duygu işte!
Dedim ya; her şeye rağmen seni seviyorum yurdum!
Taşına, toprağına, denizlerine aşığım, iyi ki burada doğdum, iyi ki bir Türk kadınıyım! Sorsalardı eğer; bir kez daha doğma şansın olsa, nerede yaşamak isterdin diye, yine Türkiye derdim, yine Türkiye, yine Türkiye...

Herşeye rağmen seni seviyorum yurdum, seni seviyorum, seni seviyorum!...

A. Sarıkaya...15 ağustos 2004

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..