Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '13

 
Kategori
Siyaset
 

Türkiye ve Türk nedir? Türkiye Türk'lerin midir?

Türkiye ve Türk nedir? Türkiye Türk'lerin midir?
 

Bu memleket, HEPİMİZİN!


Türk nedir? Etnik bir kökendir.

Türkiye nedir? Bağımsız, laik ve sosyal bir hukuk devletidir.

Türkiye'nin açıklamasında kime ait olduğuna dair bir açıklama göremedim ben. Hukuk devletidir diyor. Bir anayasası olmalı.

Anayasaya bakıyorum. Türkiye birine aittir demiyor. Fakat içerisinde HALK deyimi geçiyor. Bu Türkiye'yi halk yönetiyor olmalı. Halk'a bakıyorum. Kimdir bu halk?

Birkaç farklı bölgeye ayrılıyor bu Türkiye. 81 vilayete ve yüzlerce belediyeye ayrılmış. Kimisi Türk'üm, kimisi Kürt'üm diyor. Arap, Laz, Çerkez olduğunu söyleyenler var. Türkiye ile alakam sadece ikamet diyenide gördüm, göçmenmiş. Bu topraklarda doğdum büyüdüm diyorlar. Çok esmer olanda var, bembeyaz olanda.

Fakat hepsinin ortak bir yanını gördüm. Hepsinin kare bir kağıdı var. Pvc ile kaplanmış, üzerinde bir bayrak var. Kızların pembe, erkeklerin mavi bir kağıt fakat işlevleri aynı.

Anladım. Farklı illerden, farklı kökenlerden, farklı memleket,diyar,kıtalardan, farklı dillerden, farklı dinlerden oluşmuş bu topraklar. Fakat eşit haklara bölünmüşler. Türk kadar Kürt, Arap kadar Laz'da Cumhurbaşkanı, Başbakan olabiliyor.

Cumhuriyetin kurucusu bu topraklarda doğmamış. Bugünün başbakanı Rize'li, cumhurbaşkanı Kayseri'li. Ana muhalefet başkanı Dersim'li. Hangisi Türk? Kürt bir başbakana rastladım 80'li yıllarda. Hatta daha sonra cumhurbaşkanı olmuş. Hangisi Kürt?

Sonuç itibari ile şunu görüyorum.

Ülkemizde "Türk" harici diğer etnik kökenlerin birleşimi, tek başına iktidar olacak ve rekor kıracak bir potansiyele sahip.

Devlet Türk'ü değil, Türkiye'yi yönetiyor.

Türkiye sadece Türk'lerden değil, farklı etnik kökenlerinden de oluşuyor.

Anlaşamadığımız yer neresi?

Sayısız savaş görmüş bir memletkette kimin ceddi sadece Türk'tür bilemiyorum. Bizler, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduğumuz için Türk'üz diyoruz.

O yüzden hiç kimse ben şuyum, ben buyum. Hayır kardeşim. Önce insansın, sonra kardeşsin. Etknik kökenin en son gelir.

Mesele Türk olmak değil. Kardeşlik çerçevesini bozmadan, hiç kimsenin hürriyetini etkilemeden TEK VATAN, TEK BAYRAK altında yaşamaktır mesele.

Unutmayın ki;

İstiklal Marşı'nda bile Türk'lük değil, VATAN ve VATAN sevgisi vardır.

Saygılarımla,

Buğra AYAN

Twitter: @bugraayann

 
Toplam blog
: 10
: 1527
Kayıt tarihi
: 04.07.11
 
 

Buğra Ayan / Yerel Yönetimler & Kamu Yönetimi ..