Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '06

 
Kategori
Mizah
 

Türkler uzayda

Türkler uzayda
 

Yükselmenin yolu, bilim ve teknolojiden geçer.

Zulu Atasözü....

Peki Türkler uzayda nasıl olur acaba hiç düşündük mü? Ben düşünemiyorum bile. Düşündükçe gülüyorum.

Alın birazda sizler gülün.

Yıl 2047, Yer Harran Ovası. Türkiye Uzay Merkezi.

-Harran’dan Cillop 1’e. Kalkış için son üç dakika. .Arkadaşlar üstlendiğiniz bu görevin kutsallığını unutmayın. Siz bir milletin adını tarihe altın harflerle yazacaksınız. Ay toprağına Türk’ün adını yazacak, bayrağını dikeceksiniz.Bu kutsal vazife uğruna gidip dönmemek var. Bahtınız açık şansınız bol olsun.

-Saatte 38 bin kilometrelik bir hız ile atmosferden çıkacaksınız, Yörüngeye oturmanız 1saat 45 dakika sürecek. Yaklaşık 2 saat 13 dakika sonra ay üzerine ineceksiniz arkadaşlar.

-Ateşleme için hazır mıyız arkadaşlar?

-Hayır efendim motorları rölentide çalıştırıyoruz, birazdan ısınıca ateşleyeceğiz.

-İletişim kontrolü tamam mı, telsizler vericiler.

-Hayır efendim sinyal alamıyoruz...

-Cillop 1’den Harran’a. Telsizleri biz kapattık efendim. İkimizde de personel hattı var. Sabah akşam beleşe görüşüyoruz. Sizlere numaramızı verelim mi efendim.

-Ya kardeşim açınsana telsizleri, radyo vericilerini.

-Peki, anlaşıldı Harran.

Biraz sonra..

-5...4...3...2...1. Ateş.

Büyük bir gürültü ve patlamalar içinde uzay mekiği Cillop 1 yükselmeye başlamıştır.

-Cillop 1 uzay mekiğinin arka kısmında yabancı bir cisim var, Yükselme hızınızı etkiliyor, o nedir?

- Cillpo 1’den Harrana, şpoyler efendim biz taktırdık , çok güzel duruyordu.

-Lütfen atın onu.

-Anlaşıldı.

-Şu anda ki hızınız yörüngeye girebilmek için müsait değil. Lütfen hızını artırın.

-Harran hızımızı artıramıyoruz, motorlar çekmiyor, kasa ağır.

-Size demedim mi abi tüp taktırmayın, yokuş yukarı çekmez diye.

-Cillop 1 senin helyum gazının litre fiyatından haberin yok galiba, bu hafta ikinci kez zam yedi.

-Ne yapacağız Harran?

-Yedek yakıt ünitesini devreye sokalım, ikinci ve üçüncü motoru da ateşleyin lütfen..

-Yapamayız.

-O niye?

-Ökkeş abi, yedek yakıt ünitesinin yerine mangal ve nevale koydu. Ayda mangal yaparız dedi.

-Ne dedi, ne dedi?

-Birde büyük al dünyaya aydan bakarız, keyf yaparız dedi..

-Şimdi b.. bakarsınız.

-Harran çok acele talimatlarınızı bekliyoruz, yükselmemiz devam ediyor.yörüngeye girebilmemiz için son yarım saat.

-Cillop 1, Yörüngeye Oturtma bölümünde ki arkadaş doğum iznine ayrılmış, onun yerine bakacak arkadaş ta trafikte sıkışmış, bekleyin birazdan gelecekler.

-Harrandan Cillop 1 ’e ay iniş koordinatlarınızı veriyorum. 45 derece sağ, 13 derece sol. 2 ve 3 numaralı motorlar kapatılsın. Yumuşak bir iniş olsun. Alt takımlar zarar görüyor. Daha önceki deneme uçuşunda sanayiden 3 ayda ancak çıkabildik. Lütfen daha dikkatli olalım.Tamam.

-Anlaşıldı tamam.

Büyük bir gürültü.

-Cillop 1 bu gürültü nedir?

-Yanlışlıkla tüm motorları kapatmışız, hızlı bir iniş oldu Harran.

-Hasar tespiti yapalım, Bilgisayarlar normal mi kontrol edelim.

-Pek fazla hasar tespit edilmedi Harran, Ökkeş abi kafasını manivela koluna çarptı, kafasında hafif sıyrıklar var. Bilgisayarlar normal, fal çalışıyor, Tetrisde.

-Cillop 1’den Harran’a internet çalışmıyor, “ Lütfen Servis sağlayıcınız ile görüşünüz” yazıyor ekranda.

-Telekomdan’dır birazdan düzelir.

 
Toplam blog
: 26
: 1713
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Yerel bir gazetede yaklaşık 6 yıldır köşe yazarlığı yapıyorum. Gündelik yaşamın gölgesinde kalan kon..