Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '07

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
 

Turunç

Turunç
 

Tatildeydim yeni geldim ve gezdiğim yerleri sizinle paylaşmak istedim. En baştan başlamak isterim..

Aylarca süren tatil yeri arayışımdan sonra, gittiğim yerde takılıp kalmıştım yani marmaris turunç koyunda. Marmaris e ilk defa gidecektim. Hatta bulduğum oteli de merkezde sanıyordum. Otel rezervasyonu yaptırmamıştık. (ben ve kız arkadaşım) internette sürekli bakıyordum ama nede olsa sanal belkide yanıltıcı olabilir diye kesin bi yer ayırtma olmamıştı.. Sadece otobüs biletlerini aldık. Gideceğimiz gün gelip çattı. bir cuma akşamı, otobüsümüz 1 saat gecikmelide olsa geldi sonunda. Vedalaşmalar vs derken oturduk koltuğumuza. Bu arada bahsettiğim arkadaşımlada ilk defa beraber tatile gidiyoruduk onunda heyecanı var tabi.. Yolculuk uykusuz yorucu geçti malumunuz bir otobüs koltuğunda 13 saat nekadar rahat gidilebilirki .. Sonunda marmaris e indik, ne yol biliyoruz ne yön. Sora sora bağdat bulunur derler ya, bizde sora sora turunç dolmuşlarını bulduk, ama otelin yerini bile bilmiyoruz. Ben tesadüf eseri otelin adını gördüm ve şoför e hemen inebilirmiyim dedim, ana girişine girdik otelin resepsiyonda kimseler yok, biraz garipsedik tabii.alışmışız kalabalık çalışanlı yerlere.Burası birazda küçük ve sakin bi yer olduğu için fazla önem vermiyorlar bu tip şeylere.sonunda biri ilgilendi bizle , yer varmı nasıl odalar vs derken , anlaştık konuştuk ve yerleştik minik odamıza ..Odanın genel görünümü fazla konforlu değil ama gerekli eşyalar mevcut .Sonuçta sadece yatma amaçlı kullanılacak düşüncesi ile fazla önemsemedik , benim tek derdim bi an önce uyumak ve dinlenmekti.ama en önemlisi yemek .Anlaşma gereği öğlen yemeğimiz yoktu, çıkıp hemen yemek işini hallettik.Dinlenelim dedik ama böyle biyere gelmişiz uyunurmu , doğru denize koştuk. İyikide koşmuşuz , suya girmek bütün yorgunluğu aldı. Deniz harikaydı , gittiğim tatil beldeleri arasında gördüğüm en temiz en harika bir denizdi.Ve o anda doğru karar verdiğimizi anladık , iyiki burayı seçmişiz dedik arkadaşımla birbirimize gülerek bakarak.

Evet burası turunç , marmarisin en sade en sakin en temiz koylarından biri.küçük bir köy , herkes birbiri ile aile gibi.Tam kafa dinlenilecek bir yer.Eğlence hayatı gece 00 :00 da kesiliyor..O satten sonra kumsal hareketli , eline sazını gitarını alan iniyo sahile , bir bakmışzınız bir grup olmuş şarkılar söyleniyor, gündüzleri herkes plajda yada dileyen dağ yürüyüşleri yapıyor. Üç özelliğin bir arada olması çok güzel , dağ orman ve deniz. Biz tercihen ilk 2-3 gün denizde takıldık.Daha sonra yakın mesafe dağ yürüyüşleri , yükseğe çıktıkça içinize çektiğiniz o çam kokularını belirtmeden geçemiycem, binbir çeşit bitki ve çiçekler , görünümü güzelleştiriyordu. 1 hafta nasıl geçti anlamadık günlerimiz planlanmıştı sanki.Sabah 7 de denize girip , yürüyüş yapıyor, 10 30 a kadar kahvaltı , sonra havuzda ufak bi eğlence ve hemen kendimizi dağlara vuruyorduk. Yolda meyva ağaçları , en çokda incir yedik.adım başı incir ağacı . Görülmesi gereken yerler çoktu fakat araba şart , biz anca yürüyerek gidilecek yerlere gidebildik.Amos tepesi özellikle çok güzel, bütün turunç ayağınızın altında..Turunç u havadan izleyebileceğiniz en güzel yer orası.Hatta orda gün batımını izlemek çok keyifli, oteller de çok uygun , fiyatlar da mesela bir bardak çay 0, 50 ytl yani köy de madur kalmassınız , çoğu bankanın bankamatikleri var , ptt , özel hastane , jandarma, marketler vs...

Kısacası çok uygun fiyatlara kalınabilir. Şuna eminimki hiç düşünmeden atlayıp gelebileceğim bir belde burası hatta kısmet olursa önümüz deki yaz bile gitmeyi düşünüyorum.Ama hareketli biyer arayanlar için pek tercih edilir değil , şu alternatif var araba ile marmaris merkeze gidip dönülebilinir. bilenler gidenler biliyodur ama henüz tatile gitmemiş ve kafa dinlemek isteyenlere tavsiye ederim.. mutlu kalın ..

 
Toplam blog
: 22
: 866
Kayıt tarihi
: 06.06.07
 
 

Tesadüf eseri bu siteyi buldum, çok da memnun oldum. Sanırım ben daha çok okumak için burdayım, a..