Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '11

 
Kategori
İzmir
 

Üç ayrı İzmir...

Üç ayrı İzmir...
 

İzmir ufak bir şehir.

Şehrin farklı özellikteki yerleşim yerleri arasında geçiş bölgeleri yok bu yüzden.

Modern caddelerin sonu inanılmaz bakımsızlıkta daracık sokakların olduğu mahallelere çıkabiliyor.

Geçenlerde işyerinde bir arkadaşımıza taziyede bulunmak için evine gittik.

Gıda çarşısından sonra tepelerde bir yer.

İlk defa gittim, o semti ilkez gördüm.

Aile Balkan göçmeni olduğu için aile büyükleri hala orada oturuyor.

Sokakların düzeni, evlerin yerleşimi, mahallenin genel görünüşü bana çok değişik geldi.

Daha doğrusu ''bildiğim'' İzmir'den farklı bir İzmir'i gördüm.

Benim mahalleden, işyerimin olduğu yerden çok farklı bir yerleşim birimi.

Sonra dikkat ettim...

Hakikaten İzmir böyle birbirinden çok farklı ve kaynaşamamış yerlerden oluşuyor.

Hatay tarafı ile Kale tarafları farklı.

Alsancak farklı...

Buca farklı.

Karşıyaka farklı...

Bornova farklı.

Menemen farklı...

Çiğli farklı.

Fiziki farklılıklar sosyolojik farklılıkların altını kalın kalın çizmiş.

Geçişler keskin.

Sınırlar belirgin.

Caddenin bir tarafı ile öteki tarafı iki ayrı dünya.

Karşıyaka tarafı, Bornova tarafı, Hatay tarafı üç ayrı şehir gibi geliyor bana.

Evleri, caddeleri, sokakları, çarşıları, pazarları ile ayrı ayrı ''küçük'' İzmir'ler var.

Bana öyle geliyor,

Niyeyse artık :)

 
Toplam blog
: 403
: 1023
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Kendi halinde biriyim, ziraat mühendisiyim. Emekli oldum ve kendi işimi kurdum. İzmir'de yaşıyoru..