Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '08

 
Kategori
Öykü
 

Üç kadın- üç yaşam 2.bölüm

Üç kadın- üç yaşam 2.bölüm
 

Odaya girdi Tüzün, kapıyı kapattı… Bir süre durdu öylece kapıya dayanarak… Yürüdü ağır ağır… Üzerindekileri çıkardı önce… Eşofmanlarını giydi. Sonra makyajını çıkarmak için oturdu tuvalet masasının önündeki pufa. Aynada gördü kendini. Ustaca yaptığı makyaja rağmen perişan görünüyordu. Gözlerinin altındaki torbalar, alnındaki çizgiler değildi de O’nu üzen, gözlerindeki hüzündü. Uzandı bir parça pamuk çıkardı kutudan. Biraz temizleme losyonu damlattı üzerine. Sildi … Sildi yüzünü … Bastıra bastıra sildi yüzünü. Makyajını değil de sanki üzerine yapışan kederi silmek istercesine. Durdu … Tekrar baktı aynaya. Gün boyunca akmak için bekleyen gözyaşları sessizce süzüldü yanaklarından. Orada öylece ne kadar oturmuştu, ne kadar zamandır süzülüyordu yaşlar gözünden, bilmiyordu genç kadın. Kapıdaki tıkırtı ile irkildi Tüzün . Gittiği yerden geri döndü belki de. Yanaklarına süzülen yaşları sildi elinin tersiyle. Kapı aralandı yavaşça…

“ Gelebilir miyim güzel kızım”

Tüzün ayağa kalktı, zorlukla gülümsemeye çalıştı, odasına yayılan kederi gizlemek istercesine.

“Tüzüncüğüm yemek hazır, seni bekliyoruz.”

“Ben pek aç değilim, siz yiyin anne.”

Semiha usulca yaklaştı yatağın ucuna ilişen kızına. Sevgiyle okşadı saçlarını.

“ Kaç zamandır farkındayım Tüzün. İçini yiyip bitiren bir şeyler var. Bekledim… Kendin anlat istedim, paylaş istedim. Ama sen sustun hep.”

Başı kaldırdı Tüzün. Annesine baktı.

“Anlatsam beni anlar mısın ki anne. İçimdeki bu boşluğu doldurabilir misin çare olabilir misin yalnızlığıma” diye düşündü genç kız.

Semiha baktı kızına …

“ Anlatmayacak mısın kızım… Derdini söylemeyen derman bulamaz derler. Yanlış anlarsın diye… Sormaktan da korkuyorum … Ama artık sormak zorundayım… Evine ne zaman döneceksin, kocana.

İfadesiz gözlerle baktı genç kadın annesine.

“Bilmiyorum anne … Hiç bir şey bilmiyorum artık.”

“Bilmeyecek ne var kızım, yuvana döneceksin elbette. Kızmıştın… Sinirliydin kocana. Ses çıkarmadım öfken geçsin diye… Ama artık dönmelisin… Kadının yeri kocasının yanıdır, biz böyle gördük atalarımızdan. Hem iyi çocuk Aydın. İçkisi yok, kumarı yok, kadını kızı yok.Sonra iyi bir işi var.Maddi sıkıntınız da yok.”

Tüzün ‘ün sesi bıçak gibi kesti annesinin sesini.

“Ben ..Boşanmak istiyorum anne.”

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..