Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '17

 
Kategori
Güncel
 

Ülke Yöneticisinde Olması Gereken Nitelikler

Ülke Yöneticisinde Olması Gereken Nitelikler
 

Ben bu ülkeyi ve insanlarını severim
Hem de karşılıksız
Ben bir öğretmenim
Uzun yıllar öğretmenlik yaptım bu ülkede
Her kesimden öğrencim oldu
Hepsini sevdim gönülden
Halen de severim öğrencilerimi
Buluşuruz telefonlaşırız
Hala o günkü sıcaklıkla devam eder
Öğrenci öğretmen ilişkilerimiz
Binlerce on binlerce öğrencim var
Bu durum beni
Ülkemin bugünü ve yarınıyla ilgili olarak
Derin düşünmeye zorluyor
Bunun sonucunda
Yakaladığım temel gerçekleri şöyle sıralayayım
Ülkeyi yöneten seçilmiş tepe yöneticimiz
*Kendisini sevmiyor kesinlikle
Doğal olarak da halkı sevmiyor
Kendisine saygı duymuyor çok yalın şekilde
Başkalarına yaklaşımı
Kendisine saygısızlık yaptıracak şekilde oluyor
Bu kendisini sevmediğinin en açık belirtisi
Kendisini sevmeyen başkasını neden sever ki
Sevmez
*Özdenetim noksanlığı içerisinde
Çabuk kızıyor kızınca da hakaretlere başlıyor
Tabii karşılığını da alıyor
Ne diyor bir atasözümüz
Ağzına ilk geleni söyleme düşün
Bizim seçilmiş tepe yöneticimiz bu konuda dikkatsiz
*Empati yapan değil
Kendisine yapılmasını istemediği şeyi
Başkalarına rahatça yapıyor
Bunun karşılığında da aynı karşılığı görüyor
*Sorun çözücü yönü gelişmiş değil
Bu seçilmiş tepe yöneticisi için
Büyük noksanlık
Seçilmiş tepe yöneticisinin mutlaka ve mutlaka
Sorun çözücü yönü güçlü olacak
Her sorunu çözüp atacak
Bakıyorum şöyle
Ülkede köklü sorunlar var yıllardır çözüm bekliyor
Ama dönüp bakmıyor seçilmiş tepe yöneticimiz
Oysa
Seçilmiş tepe yöneticisinin temel en temel görevi
Ülkede çözülmedik sorun bırakmamaktır
Her türlü olanak var elinde çünkü
*İşbirliğine yatkınlık yönü de zayıf
Bizim seçilmiş tepe yöneticisinin
Oysa seçilmiş tepe yöneticisi işbirliğine çok yatkın olmak zorunda
İşbirliği demek güç birliği demektir
Dayanışma yaratmaktır paylaşmayı güçlendirmektir
Ben derim ki bizim seçilmiş tepe yöneticisi
Yukarıda sıraladığım konularda derhal çalışmaya başlamalı
Ve kesinlikle
Özsaygılı özgüvenli ve empati yapan olup
Sorun çözücü yönü güçlü
Ve işbirliğine yatkın duruma gelmelidir
Bunlar canlarım aslında her insan için gerekli de
En başta seçilmiş tepe yöneticisine gerekli
Bunlar “Duygusal zekâ” bileşenleridir
“Duygusal zekâ”sı gelişmiş insan
Öncelikle gerçek sevgiyi tadar ve mutluluk olur çıkar
Zaten insanın bu dünyadaki ereceği en büyük makam “mutluluk olmaktır”
Sağlıcakla kalınız





 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..