Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '10

 
Kategori
Deneme
 

Ülkem Amerikan beziyle kundaklanmış.

Ülkem Amerikan beziyle kundaklanmış.
 

Bebek eğitimi! http://www.thebadchemicals


Eskiden…

Şu “eskiden” lafı boğazımı tıkıyor, boğuyor beni…

Eskiler madem bu kadar kıymetliydi…

Yâd ede, ede dillerde tüyler bitti.

Neden o zaman gitmesine bitmesine meydan verildi?

Neden hazır bezler “Amerikan bezini” yendi sindirdi…

Bildiğim kadarıyla eskiden pamuk ekilirdi tarlalara…

Bir zamanlar analarımızın olmazsa olmazının adı neden Amerikan beziydi?

Doğacak bebelere; kirli sarıya kaçan, oldukça dayanıklı bez: Satın alındıktan sonra belli formatlarda dikilir ardından yıkanır kaynatılırdı.

Apış arası için de ayrıca daha yumuşakça bezler hazırlanırdı.

İçim dışıma çıkardı benim o bezlerden.

Anacığımın; bezi yıkamadan önce kakadan arındırma işlemini seyrederken: Sorma gitsin ne hallere düşerdim.

Bugün köyden şehre doğru yol alıyorum; emektarın radyosu da emektar; parazit yapıyor.

Arabanın radyosu dokunmatik değil.

Bir elim direksiyonda; bir elimle kanal arıyorum.

Bitmek üzere olan bir şarkının ucundan yakalıyorum ve kulaklarıma inanamıyorum.

“Ülkem seni Amerikan bezine sarmışlar”

Bu şarkının güftecisi bestecisi yorumcusu kimse…

Günaydın kardeşler!

Eskiden bebelerin kıymetli bir yanları hep Amerikan bezine sarılırdı.

Şimdi mi haberiniz oldu?

Sadece bezler değil; içtiğimiz sütler de Amerikalıydı…

Her köşe başında bir âlim her köşe başında bir zalim…

Her köşe başında bir düdük…

Benden âlâsı yoktur; en iyi çalgı benim; ben insanı aç iken bile oynatırım.

…diyenlerin sayıları gün be gün neden çoğaldı?

İçeriği belirsiz xxQyzartzurt formüllü…

O acayip lezzetli tozdan yapılan Amerikan sütü…

Olamaz mı?

Okullarda beyaz tozdan geçilmezdi eskiden…

Yardım maskesi altında genlerimizi mi yaraladılar?

Beynimizi tozlu sütle mi yıkadılar ki bir haller oluyor.

Nesilden nesillere…

Her eve bir dev ayna; kimsecikler kendini olduğu gibi görmesin diye…

Oynama şıkıdım şıkıdım.

Allah senden razı olsun Tarkancığım.

Sen beni kendime getirdin.

Âlem Efem olmasaydı…

Amerikan bezinle hedefe ulaşamazdım.

Köyden şehre varamazdım.

11.Haziran 2010 Cuma

Alev Meisel İzmir’den

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..