Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '13

 
Kategori
Hukuk
 

Ülkemde çalışma özgürlüğü var mı?

Son bloğu yazdığımdan bu yana günler- aylar ,kafa ,göz derken  zaman geçti.

Ocak 2013 itibariyle çalıştığım özel sektör kapsamındaki rehabilitasyon merkezinden  yaş haddinden dolayı MEB tarafından işten atıldım.

Oysa  özel sektörde beni işe alan, ücretimi veren  MEB olmadığı halde işten çıkarma yetkisini kendisinde gören MEB '' ben çıkardım oldu ''mantığı içinde (çalıştığım yılların tazminatını nasıl   ne şekilde  tarafıma ödeneceğini  dahi göz önüne almadan) işten atıverdi. Kıdem tazminatını  da ödemedi. Maddi ve manevi zarar  içindeyim.

Öyle bir kaos içindesiniz ki bildiğiniz bir meslek var yıllardır uzmanı olmuşsunuz. Birtakım yönetmeliklerle sizi yaş haddinden

1- devlet sektöründe çalıştırmıyor,

2-özel sektörde de çalıştırmıyor..

işimi yapmam için çalışmak için hangi ülkenin vatandaşı olmalıyım?

Ocak ayından bu yana işsizim ve hukuk savaşını avukatım ile başlattık.

Anayasal hakkım olan çalışma hakkımın  gaspedildiği  ülkemde  özel sektörde yaşa bağlı olmaksızın  sağlık bakanlığı çalışanları.adalet bakanlığı,bağkurluların    v.b ..65 yaşından sonra da  çalıştıklarını biliyorken, MEB nin bunu öğretmene yasaklamasına bir anlam veremedim. 

Neyse idare mahkemesine dava açtık.  Dava sonucunda  o y birliği ile yürütmeyi durdurma kararı çıktı. Çıktı da bunu nasıl uygulayacakları hakkında en ufak bilgileri yok. Çünkü bu dava TÜRKİYE'DE EMSAL DAVALARDAN BİRİ..

 Bunu bloğumda duyurmak istedim. Mağdur olan arkadaşlara...

 

 

 
Toplam blog
: 81
: 646
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

1948 doğumluyum. Emekli öğretmenim. Halen bir rehabilitasyon merkezinde çalışıyorum...