Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '08

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Unagi yeme günü

Unagi yeme günü
 

unagı


Bir önceki yazımda da yazmıstım. Çok sıcak burası. Ağustos ayının ortalamalarına ulastı ısı. Nem oranı da yüksek olunca pestil gibi oluyorsunuz . Oturdugu yerde terliyor insanlar . Bir de o ter alnınızdan gözlerinize gelince o tuz nasıl yakıyor gözleri ...

Sıcak gunlerde canınız yemek yemek ister mi ? Ben yemek istemiyorum . Burada yaza özgü soğuk makarna türleri var soğuk içeçekler dolapta ama vucudun ısısını düşürdüğü ve kan dolaşımını olumsuz etkilediği için doktor önermiyor .

Dayanamayıp soğuk suyu doya doya içtiğim oluyor bazan . Bir de avcumu musluğa dayayıp su içmek bir ölçüde rahatlatıyor . Burada genellikle insanlar soğuk bira içmeyi yeğliyorlar . Arada bir ben de içiyorum azıcık da olsa . Özellikle akşam yemeklerinde .

Bugün burada UNAGİ denilen balığı yeme günü . İngilizcede EEL , sanırım bizim dilimizde "yılan balığı "deniliyor . Tam bu günlerde balığın yemek için en iyi dönemi diye düşünülüyor . Balık eti ve yağ oranının yemek için en iyi olduğu dönem . İnsana güç verdiğine ve yazın yorgunluğunu atmaya yardımcı olduğu söyleniyor .

Genellikle kömür ateşinde pişirilen balığa buraya özgü SOYA SOSU ile tat veriliyor. Evde yapmak zaman aldığı için genellikle süpermarketten alır insanlar . Bazıları bu konuda uzman lokantaların önünde uzun kuyruklar oluşturur . Hemen her evde yenilir dersem abartmış olmam .

Japonlar genellikle kendi denizinde tutulan UNAGİ yi yemeyi tercih eder ama genellikle pahalıdır . Çin ve Taiwan dan ıthal edilenler daha ucuz . Bazı lokantalarda ıthal malının JAPON BALIĞI diye satıldığı iddiaları hep çıkar bu dönemlerde . İnsanlar genellikle huzursuzdur bu konuda . Ancak ülkedeki üretimin gereksinmeyi karşılamadığı da bir gerçek . Açıkca belirtip satmak daha uygun diyebilirsiniz ama bu ülke insanın başka ülkelerden gelen yiyeceklere kuşku ile baktıkları bir gerçek ..

Bugun kırkyama kursumdan sonra markete uğradım ve ders sırasında dığer hanım öğrencilerin hatırlatması üzerine UNAGİ li pilav aldım . Tadı güzeldi . Yazın yorgunluğunu atabilecek miyim acaba ?

Sıcak havanın insan sağlğını olumsuz etkilediği bir gerçek . Hepinize sağlıklı günler diliyorum . Dışarı çıkarken yazlık şemsiyenizi ve şapkanızı unutmayın ...
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..