Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '08

 
Kategori
Eğitim
 

Üniversite giriş sınavı anılarım

Üniversite giriş sınavı anılarım
 

ODTÜ MM - Fotoğraf: Aydın Tiryaki (27-5-2006)


1976 yılının Haziran ayının son günlerindeydi üniversite giriş sınavım... İnebolu Lisesinde okuyordum, okullar kapandıktan sonraki birkaç hafta sınava hazırlanmıştım. O zamanlar sınav her şehirde olmazdı. Ben Ankara’yı seçmiştim, Ankara’da iki amcam vardı. Ali amcam öğretmendi, Hayri amcam da DTCF’de son sınıf öğrencisiydi. Sınav belgem geldiğinde ODTÜ Mühendislik Merkez Bina’da gireceğimi öğrenmiş ve çok sevinmiştim. Çünkü girmek istediğim üniversite ODTÜ’ydü. ODTÜ'yü Hayri Amcam önermişti.

Sınavdan önceki gün İnebolu’dan uzun bir yolculuk sonrası Ankara’ya gelmiştik babaannemle birlikte... O zamanlar İnebolu-Ankara yolu Kastamonu-Araç-Karabük-Gerede-Kızılcahamam’dan geçerdi.

Ankara’ya geldiğimde, ODTÜ’nün şehrin oldukça dışında olduğunu öğrenmiştik. Ali Amcam babaanneme takılıyordu, “keşke Karabük’te inseydiniz, orası daha yakındı” diye. Babaannem gece uyuyamamış, sabah nasıl sınava yetişeceğiz endişesiyle.

Sabah amcamların oturduğu Demetevler’den Ali Amcamla taksiye binmiş ve bana uzun gelen bir yolculuktan sonra ODTÜ’ye varmıştık. Mühendislik Merkez Bina’yı sorduğumda oraya MM denildiğini öğrenmiştim.

O zamanlar tercih formlarımızı sınavdan önce doldurur ve sınavda teslim ederdik. Sınav öncesi beklerken ODTÜ’yü çok sevmiştim ve tercih listemdeki az sayıdaki diğer üniversitelerin bölümlerini silmek geçmişti aklımdan.

Sınav dışarıya çıkılmadan üç bölüm olarak yapılmıştı. Önce genel yetenek, sonra Matematik-Fen-Sosyal en sonunda da yabancı dil. Her bölümden sonra cevap kağıtlarını topladıkları aklımda kalmış (çok zaman geçti). Matematik soruları “Modern” ve “Klasik” olarak paralel verilirdi. Sayfalar ortadan diklemesine bölünür bir tarafta modern diğer tarafta klasik matematik soruları olurdu. Okuduğum lisede modern eğitim vardı o nedenle modern matematik sorularını yanıtlamalıydım. Yanlış kolondaki yani klasik matematik sorularını yanıtladığını farkettiğimde çok sayıda soruyu çözmüştüm. Panik olup, işaretlediklerimi silip modern matematik sorularını yanıtlamıştım. Oysa doğru yanıt seçenekleri aynıydı. O paniği atlatıp sakince devam etmiş ama zaman yitirmiştim. Yitirdiğim zamanı telafi için Sosyal sorulara çok az zaman ayırmıştım.

Yabancı dil sınavı başladıktan az sonra sınav salonunda ben ve gözcülerden başka kimse kalmamıştı. Yabancı dille tercih ettiğim bir yer yoktu ama süremi sonuna kadar kullanıp soruları yanıtlamıştım. Ara sıra başımı kaldırıp baktığımda sınav gözcülerinin ne kadar sıkıldığını görüyordum.

Sınavdan çıktığımda amcam Baraka’nın duvarının dibinde oturmuş beni bekliyordu. Nasıl geçtiğini sorduğunda aklımda kazanamamak gibi bir olasılık yoktu ve ODTÜ olacağını biliyordum.

İnebolu’ya döndükten sonra en az bir ay postadan sonucun gelmesini beklemiştim. O zamanlar sonucu öğrenmenin tek yolu postadan zarfın gelmesiydi. O gün postacının dağıtacağı mektup çok olduğu için ancak öğle sıralarında gelmişti. Zarfı açınca ODTÜ’yü görmüş, bölüme bakmak ise aklıma gelmemiş. Kimya Mühendisliği olduğunu öğrendiğimde birkaç saat geçmişti.

Bizim kuşak şimdikilere göre daha şanslıydı. Taşra lisesinde okumuştum, dersaneye gitmek gibi bir düşünce aklımdan bile geçmemişti. Sınava ders kitaplarımdan hazırlanmıştım. Test kitabı olarak bir Matematik kitabım vardı. Sınava girerken ve sınavdan sonra kazanamamak gibi bir olasılık düşünmüyordum.

Yarın ÖSS var, sınava gireceklere başarılar diliyorum.

Ankara, 14 Haziran 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..