Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '08

 
Kategori
İlişkiler
 

Unvan kullanmak

Unvan kullanmak
 

Karşılaştığım pek çok yabancı arasından bir tanesinin bile tanışırken, “Ben Dr A, veya ben Profesör B” dediğine hiç tanık olmadım.

Bizde unvan, insanın öz isminden önce söylendiği gibi, normal samimi arkadaş ortamında tanıştırılırken , “Hakim Nejat Bey, Prof Dr. Hülya hanım, Avukat Celal Bey, Müdür Ali bey, Reis Bey, Başkan Bey, Eski Milletvekili” gibi sunum yapılır.

Bir seminer sırasında konuşmacı, “Allah’ın izniyle üç ay sonra benim adımın başına da Doktor, gelecek” demişti ve konusunun gereği olarak da insan beynini örnek verirken, iki el parmağını birleştirerek, “insan beyni ne ki, şu kadar, 250- 300 gram” deyince kimse, “yahu o kadar beyin mi olur” şeklinde itiraz etmemişti. Bir ara dil sürçmesi falan sandım. Adamcağız konuşmanın sonunda, denk getirip aynı sözleri, aynı şekilde bir daha tekrar söylemişti. Bilmiyorum, şimdi adının başına ’doktor’ geldi mi, gelmedi mi.

Neden insanlar kendilerini unvan kullanarak kanıtlamaya çalışırlar?

Neden kariyeri veya bir unvanı olanlar olmayanlara tepeden bakarlar?

Neden insanlar, hiç sorulmadan , ”oğlumun biri Avukat, diğeri Doktor, kızım Eczacı, torunum Öğretmen gibi aile fertlerinin isimlerinden önce mesleklerini sayarlar.

Bu, mazi ile mi ilgilidir?

Sonradan görmenin verdiği görgüsüzlük müdür?

Ezikliğin belirtisi midir?

Gelişmişliğin göstergesi midir?

Çok zor koşullar altında elde edilen bir şeyin bilinç altında kaybedilme korkusu mudur?

İşin ciddiyeti midir?

Diğer insanları baskı altına almak mıdır ?

İnandırıcı olup olamamanın bir kaygısı mıdır?

Aile bağlarının güçlülüğünün bir göstergesi midir?

Köylülükten kurtulmuş olmanın bir kanıtlanması veya sevinci midır?

Neden ilk karşılaştığımız insana mesleğini ya da ne iş yaptığını sorarız? Bu bir merak mıdır, yoksa davranışımızı ona göre ayarlamak için midir?

Oysa insanların isimleri kendi öz benliklerini yansıtır. İnsan adını hangi unvan bastırabilir, geriye atabilir?

Yoksa bu yazıyı unvansız olduğum için mi yazdım, bilmiyorum. Ama unvanlılardan da özür diliyorum.

Her şeye rağmen, asıl olan, insan ve insanın adı değil midir?

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..