Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '21

 
Kategori
ÖSYS
 

ÜNVERSİTE SINAV ÖNERİSİ

26 - 27 Haziran 2021 Tarihlerinde ÖSYM tarafından TYT ve AYT olmak üzere iki sınav yapıldı.
 
26 Haziran Cumartesi günü TYT sınavı bittiği anda bazı adayların ağladığını ve çok üzgün olduğunu gördüm. 
Sınava giren ve ağlayan adaya niçin ağlıyorsun sen çok iyi yapmışsın. 
 
Başkaları senin kadar işaretlememiş, sınıfın en iyilerindensin, diyerek moral vermeye çalıştım. 
 
Ve kendisine bugün bu sınavı unut. Neyi nasıl yaptım. Doğru ya da yanlış mı yaptım diye düşünme.
 
 Dinlen yarınki AYT sınavına odaklan. Normal gündelik yaşamını sürdür. Dedim. Aday az da olsa
 
rahatlatıp gitti.
 
Dışarda sınav sonrası çocukları ağlayan bazı velilere haddim olmadan çocuklarına sınav hakkında
 
hiçbir şey sormamalarını söyledim.
 
Velilere, bugün sınavı konuşmayın. Normal gündelik hayatınızı devam ettirin. 
 
Yarınki, AYT sınavından sonra her şeyi değerlendirin ve yorumlayın, dedim. 
 
Ayak üstü kısa konuşmam sonrasında velilerin tedirginliklerinin azaldığını gördüm.
 
Sonrasında ben de bir eğitimci olarak üzüldüm. Eve gittim yaşadığım bu durumu çocuklarıma anlattım. 
 
Anlatmaz olaydım, dört yıl önce YGS sınavı sonrasında oğlum,
 
 matematikten işaretlediği soru sayısını bana söylediğinde benim tepkim çok talihsiz oldu: 
 
“Sınava girmeseydin bari” dedim. O an söylediğimin ne anlama geleceğini düşünememiştim. 
 
Meğer oğlumun üzüntüsünü artırmış oldum.
 
 2.sınav olan LYS’ye yaklaşık üç ay kala bizim oğlan kendini mezuna bırakıyor. 
 
Yani LYS’ye asılmıyor, şansını bir sene sonrasına bırakıyor. 
 
Maalesef bu kararına benim tepkimin katkısı olmuştur. 
 
O yıldan sonra Mart ayında yapılan sınavın adı değişerek Haziranda diğer sınavla arka arkaya
 
yapılmaktadır.
Önceleri 1.sınavda morali bozulan ve öz güvenini kaybeden öğrenciler,
 
 2.sınava aylar kala başarısız olacaklarını düşünerek kopuyorlardı.
 
Şimdi de yapılan bu sınavlarda birincisi eğer iyi geçmemişse 2.sınavda da moralsizlik oluşuyor 
 
ve başarıyı çok etkiliyor. Üst üste iki gece stres ve uykusuzluk her iki sınavı mahvediyor…
 
BU DURUM KARŞISINDA ÖSYM’YE ÖNERİM OLACAK
 
Yüksek Öğretime Giriş Sınavı için 2 önerim var:
 
1-Ösym sınavı bire indirgenmeli.
 
Tek bir sınav yapılması. Bu sınavın içinden çeşitli seviyelerde puanlar çıkartılması. (TYT,AYT,vb.)
 
Sınavda süreyi uzun tutarak soru çeşidini ve sayısını azaltmak.
 
2-Dört yılda 4 sınav. 9.10.11. sınıflarda Haziran ayında TYT benzeri seviye sınavları. Bunların yüzdeleri
ayarlana bilir.
 
12.Sınıf AYT şeklinde genel bir sınav.
 
Bu şekilde Öğrenciler tek sınav stresinden kurtulmuş olurlar. 
 
Her şeyin kazanıldığı veya bittiği bir sınav yerine yıllara yayılmış çalışmayı ve tecrübeyi öne çıkaran bir
 
sınav sistemi.
 
Bence en iyisi 2.önerim. 
 
Tabii ki bana göre….
 
Ben kendimi avutmak için; böyle bir yazı yazmak geldi içimden…
 
Aklın yolu birdir….
 
Sınav sistemi, uzun ve deneyimli bir araştırma ve çalışma ile yapılması gerekir.
 
Tüm gençlerimize sağlık mutluluk ve başarılar dilerim.
 
Her şey bu sınav değil.
 
Hiçbir zaman umudunuzu yitirmeyiniz.
 
Gençler sizi seviyoruz…
 
Toplam blog
: 367
: 683
Kayıt tarihi
: 08.04.13
 
 

1965 Trabzon Of doğumluyum. İlahiyat Fakültesi mezunuyun.Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeniyi..