Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

zirve özden özpınar

http://blog.milliyet.com.tr/fidanlar

22 Ocak '09

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Urfa

Urfa
 

Gezilerim görmek arzusundan çok, özlem giderme arzusuyla olmuştur. Bu nedenle bana daha anlamlı gelen bu seyahatlerimin yeri unutulmayacak kadar değerlidir. 

Oğlum mecburi hizmetini doktor olarak Siverek’te yapıyor. Aylardır görüşemiyoruz. Tus sınavına hazırlandığından zamanı çok değerli. Siverek Diyarbakır’a bir saat mesafede büyük bir ilçe. Sokaklarında dolaşırken film izliyormuş hissine kapılıyorsunuz. Erkekleri mor, yeşil poşuları ile, kadınlarıysa parlak simli entarileri yaldızlı süslemeli örtüleri ile binbir rengi etrafa saçıyorlar adeta. Büyüleyici!  

İşsizlik kaldırımda dizi dizi oturan poşulu erkeklerinden belli oluyor. Düşüncelerde, konuşmuyorlar bile. Kadınları en az dört çocuklarıyla Sağlık Ocaklarında. En büyük sosyal faaliyetlerinin doktora gitmek olduğunu dinliyorum. 

Karacadağ’ı göremesemde varlığının rengi, toprak üzerinde etrafa yayılmış volkanik taşlarla hissediyorum. Yolu zor taşlık olması nedeniyle gidemiyoruz. Dilimde Urfa türküsü Siverek’ten yola koyuluyoruz. 

Siverek’ten bir saat uzaklıkta olan Urfa’ya vardığımızda yeni yapıların modernliği, renklerin sadeliği dikkat çekici. Eski bölümüne çarpılıp kalıyorum. Temizliği, bakımı nedeniyle doğunun en güzel şehri olduğunu düşünüyorum. Balıklı Göl’ün, kanallarla birbirine bağlı etrafında cami mederselerle çevrili olduğunu resimlerde görsem de , orada yaşamanın büyüsünü duyumsuyorum. Balıklar ağızları suyun dışında , ağızları açık, yemi havada kapıyorlar. İnanılmaz güzellikte. Yem atmasanızda yürüdüğünüz yöne doğru sizi takip ediyorlar. Bir gün tekrar bu güzelliği yaşayabilme isteğiyle ayrılıyoruz. 

Bu güzellikleri varlıklarıyla değer bulduran Saylavım'a, Elifim'e teşekkür az gelir. Yaşayıp paylaşabildiğim güzel çocuklarım sizinle gurur duyuyorum.
 

 
Toplam blog
: 363
: 353
Kayıt tarihi
: 09.12.07
 
 

Buca Eğitim Enstitüsü mezunuyum. Emekli öğretmenim. İzmir'de yaşıyorum. Adaletin, yalınlığın, sev..