Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '16

     
    Kategori
    e-Ticaret
    Okunma Sayısı
    205
     

    Ürün Bazlı E-ticaret SEO Nasıl Yapılır?

    Ürün Bazlı E-ticaret SEO Nasıl Yapılır?
     

    E-ticaret SEO


    Arama motorlarında önde olmak ve artık müşterinin ana akım kullandığı dijital mecralarda başarılı olmak için yapılan pazarlama çalışmalarının başında kuşkusuz SEO çalışmaları gelir. İnternetten satış yapmanın adı olan e-ticaret için de kuşkusuz başarının anahtarı SEO, sosyal medya ve ücretli arama karmasından oluşan dijital pazarlama faaliyetleridir.

    Geleneksel olarak kişi ve kurumların web sitelerini öne çıkarmak için anahtar kelimeler seçmesi ve bu anahtar kelimeler için SEO çalışmaları yapması olağandır. Aynı şekilde anahtar kelime odaklı paravan blog, link inşaası, blog backlink, dizin, imleme ve tanıtım yazısı gibi ile çalışmak e-ticaret sitesi satış başarısını arttırır mı?

    işte bu geleneksel ziyaretçi odaklı seo çalışmalarının internetten satışa odaklı bu e-ticaret siteleri için işe yaramamasından dolayı ürün bazlı e-ticaret SEO çalışmaları yapılmalıdır. Burada anahtar kelimeler değil ürün hedeflenir. Daha çok ziyaretçi ve tık değil, ürün satışına dönüşen potansiyel müşteriyi hedefleyen çalışmalar yapılır, sadece bir yazılım olarak değil bir pazarlama projesi olarak hedeflenir ve başarısı satışa arttırmaya dayalıdır.

    Yani bir dijital ajans yada freelancer SEO uzmanı ile anlaştığınızda, yapılacak bu E-ticaret SEO çalışması ile satışlarınızın artmasının sağlanacağını ve harcadığınız paranın size satış karı olarak döneceğini bilirsiniz. 

    Ürün bazlı çalışmalarda, öncelikle ürün başlığı, açıklaması, ürün etiketleri ve ürün resimleri SEO uyumlu hale getirilir. Site içi link yapıları ve url yapıları düzenlenir. Varsa blog sayfası için ilgili ürün hedefli içerikler ürütelir.

    Bu site içinde yapılan çalışmalardan sonra site dışı ve sosyal mecra alanı çalışmaları ile devam edilir. Ürün, rakip satıcılar, fiyat ve fayda eğrisi ve rakip siteler incelenir. Bunlara göre ürün konumlaması yapılarak çalışmalara başlanır. Ürünün hedef müşterileri nerede bu konuyu, sektörü ya da sorunları konuşuyor ve tartışıyorlarsa orada olunur. Bir forum ise o forumda aktif hale gelinir, blog ise o blog yazarı ile anlaşılarak içerik üretilir, sosyal medya ise o mecrada konuya yakın alanda söz sahibi fenomen olmuş kişiler ile doğal ve viral reklam çalışmaları yapılır.

    Ürün bazlı e-ticaret seo çalışmaları o ürünü satmaya yönelik çalışmalardır. Bunun amacı sizin ürününüzü google arama sonuçlarında ilk sıraya doğru taşır iken asıl hedef olan müşteri gözünde de yükseltmektir.

    Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

     
    Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
    Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
    Toplam blog
    : 1
    Toplam yorum
    : 0
    Toplam mesaj
    : 0
    Ort. okunma sayısı
    : 205
    Kayıt tarihi
    : 05.10.15
     
     

    Girişim, e-ticaret, internet, dijital pazarlama, teknoloji transfer, iş planı, patent ve gezi üze..

     
     
    Yazarı paylaş
    • Tümünü göster