Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

BEN ve OLTAMA TAKILANLAR

http://blog.milliyet.com.tr/inkotr

25 Kasım '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Üzüm çuvalı

Üzüm çuvalı
 

Bedevi ve filozof sohbeti


Merhabalar,

Sevgili arkadaşlar ve dostlar,

Bizler burada ne için yazıp, tartışıyoruz ki? Başımızda nasıl olsa bir bilen filozofumuz mevcut..

Mimar, mühendis, her neyse devam, ressam, yazar ve ŞEY uzmanı olan bir filozof bizlere zaten kustururcasına gerekli dersleri  yeterince veriyor aşağı yukarı her zaman. :-)) Bizlerde onu kuzu veya sazan balıkları gibi dinliyoruz vallahi.

Hemen aklıma gelen bir masalı sizlere burada kısaca özetliyeyim müsaadelerinizle ;

* * * * * * *

Bir bedevi, devesine iki çuval yükler, kendisi de üzerine binerek yola koyulur. Yolda, üstü başı perişan bir filozofa rastlar. Laf arasında, filozof bedeviye sorar:
- Devenin üzerindeki çuvallarda ne var?
Bedevi:
- Birinde üzüm dolu, diğerinde kum.
- Neden kum doldurdun
Bedevi cevap verir
- O çuval boş kalmasın devenin üzerinde dengeyi tutsun diye...
Filozof bedeviye
- Akıllılık edip de üzümün yarısını bir çuvala, diğer yarısını da öteki çuvala koysaydın, hem devenin yükü hafiflerdi hem de çuvalların, der.
Bedevi bu fikri çok beğenir.
- Hakkın var, düşünmedim...diyerek öyle yapar...
Yapar ama, bu derece akıllı adamın haline şaşar. Nasıl olur da bu akıllı adam böyle perişan gezer, diye düşünür. Merakını yenemez, sorar:
- Ey akıllı adam! Sende bu akıl fikir varken, niye böyle yaya yürüyor, yoruluyorsun? Böyle bir akılla sen, ya sultansın, ya vezir. Doğru söyle nesin sen?...
Filozof cevap verir:
- ikisi de değilim, halktan bir kimseyim.
Bedevi tekrar sorar:
- Kaç deveden, kaç öküzün var?
- Hiç.
- Peki, bari dükkanındaki mal ne? Onu söyle?
- Benim ne dükkanım, ne yerim ne yurdum var. Ben filozofum.
- O halde kaç paran var?
- Ne parası, ekmek alacak tek kuruşum yok. Yalınayak başıkabak dolaşır dururum. Bu kadar hikmet ve bilgiden ancak, hayal ve başağrısı ettim.
Bedevi bu cevaba fena halde kızar:
- Defol, uzaklaş yanımdan, der. Senin bilgin nasihatın bana da zarar verir, başıma dert açar. Sen şu yoldan git ben bu yoldan. Bir çuvalımda üzüm, öbüründe kum olması senin hikmetinden, boş, faydasız felsefenden daha iyi deyip yoluna adım adım devam eder...

* * * * * * *

Kıssadan hisse bir bedevi deveci kadar bizlere akıl vermeye gayret eden bu misak-ı milli sınırlarımızın dışından akıl veren filozof lütfen bizleri bizlerle serbest bırakıp, rahatımızı bozmasın.! Burası ben dahil kimselerin tapulu malı değildir.!

Saygılarımla,

Necip KÖNİ - ADANA / TÜRKİYE

 
Toplam blog
: 77
: 1154
Kayıt tarihi
: 31.07.12
 
 

Necip KÖNİ - İnşaat Mühendisi olup, güzel sanatlar onun bir hobisidir. Resim yapmak (karakalem ça..