Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Uzun bir aradan sonra merhaba...

Uzun bir aradan sonra merhaba...
 

Merhaba..

Uzun bir ayrılık oldu sanki bu sefer, ne kadar özledim halbuki blog yazmayı sizinle paylaşmayı!

Cennete gittim galiba bir ay kadar. Brezilya'nın şahane şehirlerini gezdim, dünyanın her ucundan mükemmel arkadaşlıklar edindim. Hatta iki tane türk arkadaş buldum. Şahaneydi. Şöyle diyeyim hayatımın en güzel anlarıydı.

Sao Paulo, Bahia, Salvador, Rio de Janerio....

Tamam süper yerlerdi ama İstanbul'um gibisini bulamadım o ayrı. Dayan kalbim az kaldı!

Dağlara çıktık, okyanuslarda yüzdük.. Gecelerde ise biz eğlencelerde...

Bir sürü şey aldım, yığınla para harcadım.

Gezide yirmiyi aşkın meksikalı, onlardan daha fazla alman vardı.. Benim iki türk arkadaşım olmazsa ben ne yapardım. Bazen belli yerlerde meksikalılar marşlarını söylemeye başlardı, ardından almanlar bastırırdı! Sonra biz muhteşem üçlü onuncu yıl marşını sesimiz kısılana kadar bağırarak söylerdik. İşte o zaman herkes susardı. Ya ''bukadar ses bu üç kişiden nasıl çıkar '' diye düşünürlerdi ya da ''ne güzel marş '' derlerdi.

Brezilya mı... Hmm.. Tarih kokmuyor buram buram, öyleki tarih derslerinde de konu hiçbir zaman Brezilya olmuyor. Ama Rio'daki kocaman Jesus -hz.İsa- büyülüyor insanı adeta. O sahiller, partyler... Bilmiyorum neden böyle düşünüyorum ya Türkiye'yi çok özlediğimden ya da gerçekten böyle olduğundan Brezilya çok güzeldi ama her seferinde ahh burası Türkiye'den güzel değil, ah Türkiye daha güzel diye düşündüm hep.

Brezilya'nın kuzeyleri buram buram yoksulluk, sokakta yaşayanlar almış başını gidiyor, her gün hırsızlık ölüm haberleri... Ne yazık ki bu kısım pek de farklı değil!Yani kısacası ne yazık ki Brezilya'nın en mükemmel şehirleri, en yoksul yerleri.

Kuzey çok güneşliydi öyleki Almanlar bile kapkara oldu .Ve sonunda sokakta gürürken hep siyahlar vardı. Kendi şehrime döndüğümde yağmur karşıladı beni ve artık sokaklarda sarışınlar.

Sanki iki farklı ülke gibi Brezilya'nın kuzeyi ve güneyi...

Kuzeyi: zengin; yağmurlu; genelde sarışın, buğday ve ya esmer tenliler; haberlerde kuzeyin haline üzülmekteler..

Güneyi: fakir; güneşli; esmer ve zenciler; hırsızlıklar ve ölümler yoğunlukta..

Brezilya'yı daha yakından tanımak için, benle bir Brezilya turu yapmak için hazır olun

Diğer bloglarımda görüşmek üzere Brezilya'dan kucak dolusu sevgiler ve biraz yağmur canım Türkiyeme...

 
Toplam blog
: 14
: 3770
Kayıt tarihi
: 01.11.06
 
 

Merhaba! Gülmeyi öğrendim hayata, çünkü hayattayım, yaşıyorum ve sevdiklerimle! Bundan daha değerli ..