Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '12

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

Vatan Bilgisayar ve Acer’ın sorunlu servis hizmetleri!

Vatan Bilgisayar ve Acer’ın sorunlu servis hizmetleri!
 

 21 Şubat 2012 tarihinde Vatan Bilgisayar’a, kendilerinden 4 yıl önce satın aldığım, ‘garanti kapsamında olmayan’ dizüstü bilgisayarımı onarım için teslim etmemle başladı herşey. Piyasada çok daha ucuza yaptırabileceğim onarımı, Vatan Bilgisayar aracılığı ile Acer’ın servisine yaptırmaktı amacım; pahalı da olsa, hiç değilse güvenilir iki marka idi muhatabım!

Arızalı ürünü teslim edip, kargo ücretini ödeyerek ayrıldım Vatan Bilgisayar’ın (Antalya)Konyaltı Şubesi’nden. Servisten gelecek “onarım ücreti onayı” telefonunu ya da e-postasını beklemeye başladım.  Birkaç gün sonra web sitelerinde beklediğim mesaj gözüktü, daha sonra da cep telefonuma geldi; ‘390 TL için onayım’ bekleniyordu, web sayfalarında hala aynı şekilde durmakta bu mesaj.  Doğal olarak, kullanılacak malzeme ve servis ücretinin ne kadar olduğunu öğrenmek istedim. Defalarca telefon görüşmeleri yaptım, yanıt alamıyorum! Hatta bir görüşmemizde Acer’dan ürünün geri gönderildiği, sebeb olarak da ‘onay’ gelmediği gösteriliyordu…  Sonunda 05 Mart 2012 günü Acer’dan Turgut adlı personelden detay öğrenip, 07 Mart 2012 de istenen onay bilgilerini faksladım.  (Bu arada, benden istenen ücret, 390+KDV şekline dönüştü, öyle onayladım.) 20 Mart’a kadar bekleyip, ikinci kez faksla, yasanın onarım için tanıdığı süreyi anımsattım, faks metnini web sayfalarındaki  şikayet kutucuğuyla da ilettim.

“Firmanızın Konyaltı/Antalya şubesine, 21 Şubat 2012 tarihinde, yine sizin firmanızdan 2008 yılında satın aldığım, garanti süresi dolmuş Acer marka dizüstü bilgisayarımın onarımı için teslim ettim. Birkaç gün sonra web sitenizde onarım ücreti ve onayımın beklendiği notu çıktı. Daha sonra da cep telefonuma geldi mesaj 05.03.2012 tarihinde!

Günlerce, onarımda kullanılacak malzemenim ve servis ücretinin ne olduğunu öğrenmeye çalıştım. Defalarca Konyaltı Şubesi, 4445656 numaralı telefonunuz ve Acer için şirketinizden verilen servis kayıt numarası ile Acer servisiyle görüştüm. Nihayet 5 Mart 2012 de Turgut isimli Acer personelinden detay öğrenip, 07.03.2012 tarihinde saat 11.20 de 0212 4145952 nolu faksınıza istenilen onay bilgilerini el yazımla faksladım.

Bilgisayarımı 21 Şubat 2012 tarihinde teslim ettim, bugün Mart 2012 ayının 20’si. Onarım için yasanın tanıdığı makul süre yarın sona eriyor yani. Dün GSM numarama yine mesaj geldi şirketinizden. İşlem numaramın ücret ve KDV si belirtilip onayım isteniyor!

Acer ve Vatan Bilgisayar gibi ciddi iki marka, iki firma!

Bu lakaytlık, gayriciddilik yakışıyor mu?

Tüketicinize/müşterinize  saygınız bu kadar mı?

Yukarıda sıraladığım bilgiler için bile onlarca kez telefonla görüştüm, hala teslim ettiğim aygıttan haber yok!

Konyaltı Şubenizden müşteri ilişkilerine hem bizzat gittim, takip için hem  defalarca telefonla görüştüm, ücretin detayına ulaşma çabam sırasında.

Web sayfanızda bile hala o ciddiyetten yoksun mesajınız durmakta!

Lütfen biraz ciddiyet!”

Şakamıydı bilmem, Konyaltı Şubesi’nden arayan görevli, faksın kendilerine de ulaştığını belirterek telefonla sordu;

 “Hüseyin bey, sizin neye kızdığınızı anlamadım!”

Bir an düşündüm; “Sanıyorum siz o faksı okumadınız ya da dalgınsınız” diyerek, tekrar okumasını önerdim. Telefonla ilgili birimlerle görüşeceğini (moda şekliyle, bana döneceğini)ve bilgi vereceğini söyledi. Ama gerçekleşmedi!

Neyse… 26 Mart’ta bu faks için yanıt geldi e-postama: 

“Öncelikle ürününüze ait gecikmeden dolayı özür dileriz..Garantisi biten ürünlerde yasal onarım süresi olmamaktadır,Ürününüz için Acer firması ile görüşülmektedir,tüm işlemleri ve testleri tamamlandıktan sonra ilgili arkadaşlarımız sizi arayıp gerekli bilgileri verecek ürününüzü teslim edecekler.”

Saygılarımızla...

Vatan Bilgisayar San. Tic. AŞ

21 Şubat’ta teslim ettiğim cihazı onarıp, teslim etmek yerine; “Garantisi biten ürünlerde yasal onarım süresi olmamaktadır”ı yetiştiriyorlar!..

Oysa, eğer sonradan kaldırılmadıysa, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın SANAYİ MALLARININ SATIŞ SONRASI HİZMETLERİ HAKKINDA TEBLİĞi (TRKGM-2001/7)10. Madde: … garanti süresi dışında ise sanayi malının teslimi tarihinden itibaren 30 iş gününü geçemezifadesiyle,bu e-postanın doğru olmadığını ortaya koymakta. (Bu tebliği bütünüyle yok saysak bile mazeret çok ilginç!)

***

Tüketici olarak ilk tercihim, olağanüstü bir fiyat ve kalite farkı olmazsa ulusal markalardır. O nedenle teknolojik ürünlerde hep Vatan Bilgisayar’ı tercih etmiştim; sadece 2008-2010 aralığında 2 dizüstü, 1 adet de masaüstü bilgisayar aldım.

Onarılan bilgisayarı 29 Mart 2012 tarihinde (yaklaşık 40 gün sonra) teslim alırken, personele, Vatan Bilgisayar ile bunun son alışverişim olduğunu söylemeyi ihmal etmedim.

500-600 TL’na yeni  laptoplar alınabiliyorken, 461+35= 496 TL’na dört yıllık bilgisayarımın ekran kartını değiştirtmiş oldum.

Peki dört yıllık bir dizüstü bilgisayarı onartmak için bu kadar eziyete katlanıp, ekran kartı için istenen fahiş bedel tam 461 TL yi neden ödedim? Bu aygıtı üniversite sınavını kazandığında ödül olarak oğluma almıştım; Bir anı idi benim için. Kendisi gereksinimlerine uygun olacak şekilde yeni bir aygıt almıştı.

İki önemli markanın sorumsuzluğunu Milliyet Blog okurlarıyla paylaşmak istedim.

 

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..