Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '09

 
Kategori
Anılar
 

Vay Başıma Gelenler (1)

Vay Başıma Gelenler (1)
 

"Tecrübe İnsanın Yediği Kazıkların Bileşkesidir..."

....

2005 Yılı ilk motosikletimi yeni aldığım zamandı. Daha kullanmayı bilmiyorum, hani bisiklet tecrübem var ama vitesli motosiklet yeni kullanıyorum. Haliyle ufak tefek acemiliklerim oluyor ve ilk kazamı u dönüşü yaparken Wolksvagen Transporter bir minibüse arkadan çarpıp arka sol stop lamba grubunu kırarak yapıyorum. A2 motor ehliyetim, motorumun plakası ve ruhsatı olsa, araca arkadan çarpmasam ve çarptığım araç park halinde olmasa olayı trafiğe intikal ettireceğim ama…

Hemen aracın sahibini aramaya koyuldum. Bu şahsı ararken de aklımdan geçen hep “Bravo delikanlı adammışsın ki aracıma çarpıp kaçmadın. Bir başkası olsa senin yaptığın medeni cesareti göstermez. Alt tarafı bir stop lambası senin gibi bi yiğide bir şey olmadı ya” diye övgüler alacağımı düşünerek yüzümde bir tebessüm aracın sahibinin dükkanına doğru kendimden emin adımlarla ilerliyorum. Hani öde kardeşim deseler bile kaç para tutacak ki alt tarafı bi stop lambası dış camı arkamdan yiyeceğim küfür parası etmez.

Evdeki hesap çarşıya uymadı işte tam buraya cuk oturacak bir sözdür. Dükkandan aracın sahibi ile birlikte çıktık. Adam hasarı gördü, gidelim dükkandan arayalım servisi ne kadar tutar soralım bakalım hal çaresine dedi. O önde ben arkada dükkana vardık. Telefon ile Aydın servisini aradı. Görüşme bitince bana 270 TL tuttuğunu söyledi. “Buna Aydın’a gidiş geliş mazot parası dahil mi?” diye soracaktım, soramadım… Onun yerine “Sonuçta aracın kaskosu vardır, kaskodan yaptıramaz mısın?” diye sordum. “Aracıma hem acemi hem şerefsiz bir adam vurmuş kaçmış desen olur mu?” “Olmaz, o zaman kasko indiriminden faydalanamam” dedi. Telefon numaralarımızı aldık birbirimizin, ayrıldık. Vadeli olarak 1700 Tl tutarındaki motorumla yaptığım ilk kazamın bana bedeli, sinyalimin kırılması 25 TL, stop lambasını kırdığım aracın masrafı 270 TL, motorumla kazayı yapınca kaçmamamın verdiği delikanlılık dürtüsü paha biçilemez.

Sonuçta bi yiğitlik yaptım. Hem bunu çevremdekiler bilmeyince yaptığım yiğitliğin ne anlamı var düşüncesiyle hem de yaptığımın iyi bir şey olduğuna inandığımdan, insanlar böyle durumlarda beni örnek alsınlar diye önüme gelen herkese anlatıyorum.

- Ben bugün bi kaza yaptım.

- Geçmiş olsun, var mı bir şeyin?

- Şükür Allah’a yok. Ufak bi kazaydı, duran bi araca çarptım

- Eee…

- E si çarptığım aracın sahibini buldun.

- Sen araca çarparken aracın sahibi çevrede değil miydi?

- Yok aracı bi alt sokağa bırakmış, çevredekilerde sahibini bilmiyor, bulana kadar göbeğim çatladı, aracın kırdığım stop lambası 270 TL tuttu ama ödeyeceğiz artık ne yapalım.

Gözler çok şey anlatır aslında ama ben heralde motorumla aracın sinyalini kırarken kafamı da bir yerlere vurmuşum herhalde ki, insanların “ Bu devirde yiğitlik mi olur be salak, ne diye kaçmadın” diyen gözlerindeki yorumu kahramanlığıma hayran hayran bakmaları zannettim.


Sürecek...

 
Toplam blog
: 14
: 977
Kayıt tarihi
: 13.08.09
 
 

1979 yılında Balıkesir Edremit doğımluyum. 1996 Edremit Endüstri Meslek, 1999 yılında ise Fırat Üniv..