- Kategori
- Eğitim
Veli Öğretmen işbirliği
Biz öğretmenler velilerle uyum içinde oldukça eğitimde başarı gösterebiliriz. Velilerden epey isteklerimiz ve taleplerimiz var. Ancak,en fazla istediğimiz öğretmenin bilen kişi olduğunu kabullenmek ve yetiştirirken düzeltmeye çalıştıklarını bilmek. Eğer bunu bilirsek ve kabullenirsek öğretmenle iş birliği yapabilme noktasına geldiğimiz anlamna gelir.
Öğretmen düzeltmeye,değiştirmeye,eksikleri ortaya çıkarmaya,yenileri gerekenleri vermeye çalışır. Eğer veli bu bilgilere hazırsa çocuk alabilir.
Öğretmen veli ile iş birliği içinde olmazsa ve sorunların nereden kaynaklandığı açıklanmazsa Türkiyede'ki çok görülen durum ortaya çıkar "öğretmen bana kafayı taktı"durumu aslında öğrencinin hatayı halen daha anlamamasından kaynaklanır. Öğrencinin hatayı anlamasında en büyük etken anne-babanın öğretmen ile olan diyaloğunda yatmaktadır.
Öğretmenlerle sadece not değil davranışlar,arkadaş ilişkileri,becerileri,hataları konuşulmalıdır. Çünkü eğitimde amaç çocuğun kendini tanımasını sağlamaktır, Çocuğu topluma hazırlamaktır. Çocuk kurallarını bile bilmediği topluma girecek ,nerede doğru nerede yanlış yapıldığı öğrenmeye açık olmakla çözülür.
Velilerimiz okullara öğrenmeye hazır olarak gelmelidirler. Ne yazık ki ders notunu sorup giden velilerimiz var. Veli toplumun ihtiyacını,kendisinin nerede olduğunu ,nelere ihtiyacı olduğunu öğretmenden öğrenmelidir. Kişisel kompleksler eğitimi ne yazık ki verimsiz hale getirebilmektedir.
İhtiyaç duyulan veli portresi için öğretmenlerde hazırlıklı olmalıdır. Yetişen birey sosyal faaliyetiyle,becerileri ile ,hayatı tanımanın verdiği güven ile topluma ilk adımlarını güvenle atabilmelidir. Bu güvene sahip bir çocuk hayatı ve kurallarını ezberlemeden yaşayacaktır.
Böyle öğrenciler yetiştirmek için velinin öğretmenden öğrenmeleri gereken bilgileri bilmeleri gerekmektedir. Yazılı ve sözlü notlarını öğrenmek yeterli değildir. Değişen toplum ne istiyor,çocuğunuz ne kadar bu ihtiyaca cevap veriyor,öğretmen çocuğunuza acaba neden kızdı hangi davranış eksikliği vardı .Bunlar öğrenilmeden eğitim olmaz eğitim çatışaları öğrenciyide eğitimden soğutur.
UNUTMAYIN ÖĞRETMENLER SİZLERİN ÇOCUKLARINIZIN DOĞRUYU VE İYİYİ BULMALARI İÇİN ÇABA HARCIYORLAR ÖĞRETMENLERLE İŞBİRLİĞİ YAPMADIKÇA EĞİTİMDEN OLUMLU SONUÇ ALAMAZSINIZ.
Öğretmenlerimizi bir doktora benzetebilirsiniz. Çünkü çocuklarınızı analiz etmeden eğitimi veremeyiz. Analiz edebilme ve sonucu veli ile paylaşmak çocuğun tanınmasını sağlayacaktır. Tanınmayan çocuk başarıya ya ulaşamaz yad geç ulaşır.
Velilerin öğretmenden öğrenmeleri gereken bilgiler kısaca aşağıdaki gibidir.
1-ders başarıları
2-arkadaş ilişkileri
3-sosyal faaliyetlere katılım sıklığı
4-yaratıcılık gücü
5-kişisel becerileri
6-uç davranışlarının olup olmadığı
7-psikolojisinde olumlu ve olumsuz özelliklerinin olup olmadığı
8-okulda eksikleri varsa nereden kaynaklanabileceğini ,düzeltmek için neler yapılması gerektiği hakkında bilgi alın.
9-muhakkak telefon numaranızı öğretmene verin,sorun çokarsa haberdar olun.
10-küçük sorunları görmezden gelmeyin.
11-Anne baba ayrı ise öğretmeni bilgilendirin.
12-Okuldaki sosyal faaliyetlerden hangisine yeteneği olduğunu öğrenin ve faaliyetlere katılmasını sağlayın.
13-Arkadaş grubunun kimler olduğunu öğretmenden öğrenin. Arkadaş grubu hakkında bilgi alın.
14-yapılan rehberlik testlerinin sonuçlarında sorun çıkarsa öğretmene bilgilendirilmek istediğinizi söyleyin.
15-Okula devam çizelgesini isteyin.
16- çocuğunuzun yaşına uygun olarak size düşen görevleri öğretmenden öğrenin.(her yaş ve kişi için aynı değildir)
Çocuğunuzu öğretmen tek başına değiştiremez. Öğretmeni dinleyen,anlayan, isekli olan veli modelini oluştumadıkça eğitim istenen sonucu ne yazık ki veremeyiz. Yapılan araştırmalar çocukların etkilendiği en büyük faktörü %70 ile aileye bağlıyor,İkinci sırada %30 öğretmen yer almakta öğretmenin bilgisi ailenin etkisi ile birleştiğinde istenen sonuç elde edilecektir.
Öğretmen düzeltmeye,değiştirmeye,eksikleri ortaya çıkarmaya,yenileri gerekenleri vermeye çalışır. Eğer veli bu bilgilere hazırsa çocuk alabilir.
Öğretmen veli ile iş birliği içinde olmazsa ve sorunların nereden kaynaklandığı açıklanmazsa Türkiyede'ki çok görülen durum ortaya çıkar "öğretmen bana kafayı taktı"durumu aslında öğrencinin hatayı halen daha anlamamasından kaynaklanır. Öğrencinin hatayı anlamasında en büyük etken anne-babanın öğretmen ile olan diyaloğunda yatmaktadır.
Öğretmenlerle sadece not değil davranışlar,arkadaş ilişkileri,becerileri,hataları konuşulmalıdır. Çünkü eğitimde amaç çocuğun kendini tanımasını sağlamaktır, Çocuğu topluma hazırlamaktır. Çocuk kurallarını bile bilmediği topluma girecek ,nerede doğru nerede yanlış yapıldığı öğrenmeye açık olmakla çözülür.
Velilerimiz okullara öğrenmeye hazır olarak gelmelidirler. Ne yazık ki ders notunu sorup giden velilerimiz var. Veli toplumun ihtiyacını,kendisinin nerede olduğunu ,nelere ihtiyacı olduğunu öğretmenden öğrenmelidir. Kişisel kompleksler eğitimi ne yazık ki verimsiz hale getirebilmektedir.
İhtiyaç duyulan veli portresi için öğretmenlerde hazırlıklı olmalıdır. Yetişen birey sosyal faaliyetiyle,becerileri ile ,hayatı tanımanın verdiği güven ile topluma ilk adımlarını güvenle atabilmelidir. Bu güvene sahip bir çocuk hayatı ve kurallarını ezberlemeden yaşayacaktır.
Böyle öğrenciler yetiştirmek için velinin öğretmenden öğrenmeleri gereken bilgileri bilmeleri gerekmektedir. Yazılı ve sözlü notlarını öğrenmek yeterli değildir. Değişen toplum ne istiyor,çocuğunuz ne kadar bu ihtiyaca cevap veriyor,öğretmen çocuğunuza acaba neden kızdı hangi davranış eksikliği vardı .Bunlar öğrenilmeden eğitim olmaz eğitim çatışaları öğrenciyide eğitimden soğutur.
UNUTMAYIN ÖĞRETMENLER SİZLERİN ÇOCUKLARINIZIN DOĞRUYU VE İYİYİ BULMALARI İÇİN ÇABA HARCIYORLAR ÖĞRETMENLERLE İŞBİRLİĞİ YAPMADIKÇA EĞİTİMDEN OLUMLU SONUÇ ALAMAZSINIZ.
Öğretmenlerimizi bir doktora benzetebilirsiniz. Çünkü çocuklarınızı analiz etmeden eğitimi veremeyiz. Analiz edebilme ve sonucu veli ile paylaşmak çocuğun tanınmasını sağlayacaktır. Tanınmayan çocuk başarıya ya ulaşamaz yad geç ulaşır.
Velilerin öğretmenden öğrenmeleri gereken bilgiler kısaca aşağıdaki gibidir.
1-ders başarıları
2-arkadaş ilişkileri
3-sosyal faaliyetlere katılım sıklığı
4-yaratıcılık gücü
5-kişisel becerileri
6-uç davranışlarının olup olmadığı
7-psikolojisinde olumlu ve olumsuz özelliklerinin olup olmadığı
8-okulda eksikleri varsa nereden kaynaklanabileceğini ,düzeltmek için neler yapılması gerektiği hakkında bilgi alın.
9-muhakkak telefon numaranızı öğretmene verin,sorun çokarsa haberdar olun.
10-küçük sorunları görmezden gelmeyin.
11-Anne baba ayrı ise öğretmeni bilgilendirin.
12-Okuldaki sosyal faaliyetlerden hangisine yeteneği olduğunu öğrenin ve faaliyetlere katılmasını sağlayın.
13-Arkadaş grubunun kimler olduğunu öğretmenden öğrenin. Arkadaş grubu hakkında bilgi alın.
14-yapılan rehberlik testlerinin sonuçlarında sorun çıkarsa öğretmene bilgilendirilmek istediğinizi söyleyin.
15-Okula devam çizelgesini isteyin.
16- çocuğunuzun yaşına uygun olarak size düşen görevleri öğretmenden öğrenin.(her yaş ve kişi için aynı değildir)
Çocuğunuzu öğretmen tek başına değiştiremez. Öğretmeni dinleyen,anlayan, isekli olan veli modelini oluştumadıkça eğitim istenen sonucu ne yazık ki veremeyiz. Yapılan araştırmalar çocukların etkilendiği en büyük faktörü %70 ile aileye bağlıyor,İkinci sırada %30 öğretmen yer almakta öğretmenin bilgisi ailenin etkisi ile birleştiğinde istenen sonuç elde edilecektir.