Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '09

 
Kategori
Sinema
 

Vıcky Crıstına Barcelona...

Vıcky Crıstına Barcelona...
 

Vicky Cristina Barcelona....

2008 yapımı bir Woody Allen filmi... Nihayet gösterime girdi.
Filmi bu gün izledim.
Woody Allen; ya seversiniz ya nefret edersiniz. Kendi adıma ben Woody Allen 'i seviyorum. Kadın erkek ilişkilerinde zaman zaman marjinalliğe varan bakış açısını, sonuna dek koruduğu realist yaklaşımını ve mizah yönünü seviyorum.
Tam da bu günlerde hani şu malum aşk meşk ve cinsler arasındaki bakış açıları farklılıklarına takmış olduğum bu günlerde bana iyi geldi bu film.

Vicky ( Rebecca Hall) ve Cristina ( Scarlet Johansson ) Barcelona 'ya tatile giderler biri ayakları yere basan mantıklı kararlar alan, diğeri aşk ve tutku peşinde koşan iki kız arkadaş; bu noktada hayatlarına Juan Antonio girer ( Javier Bardem)... Girdiği hızda da güzel ve az biraz çatlak olan eski karısı Maria Elena (Penelope Cruz) peşinden sürükler bu ikilinin hayatına...

Konu böyle başlıyor... derken grift aşk ilişkileri, yaşanan karmaşalar erkek ve kadının aşka ve evliliğe bakış açısı yanında hem cinsler arasında ki farklılıklar...

Konuyu istediğiniz yere kadar götürüp çıkarımlar yapmanız sizin elinizde. Bu açıdan son derece özgün bir senaryo bence...

Filmin sonu ise tipik bir Woody sonu; kazanan yok aslında...
Zaten gerçek hayatta da böyle değil mi???
Kendi yanlızlıklarımızı beraberimizde sürüklüyoruz. Hangi bakış açısına sahip olursak olalım...

Belkide yaşadıklarımız bize ; filmde Cristina 'nın da anladığı gibi sadece " ne istemediğimizi " öğretiyor...

Kadın ya da erkek farketmeden...
Şimdi...
Fonda inanılmaz keyifli müzikleri ile son derece realist ve hatta marjinal bir aşk hikayesi; evliliğe Woodyce bir bakış açısı ...
Birde muazzam performansı ile Penelope Cruz...
Kendi adıma beni düşündürdü bu film. Düşüncelerimin sonunda ise vardığım nokta Cristinanınkinden farklı değil...

"Yaşam devam ediyor arayışlarımızla beraber. Ve bende sadece ne istemediğimi biliyorum bu hayatta. Gerisine gelince; Boş ver !! yaşayıp görücez nasıl olsa..."
 
Toplam blog
: 200
: 959
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum . Maalesef bir tak..