Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '09

 
Kategori
Teknoloji
 

Windows 7 Kullanmak İsteyenlere!

Windows 7 Kullanmak İsteyenlere!
 

Windows 7


Merhaba,

Microsoft firmasının şu aralar piyasaya çıkan yeni işletim sistemi Windows 7 hakkında birçok şey yazılıp çizile dursun ben de konu ile ilgili tecrübemi paylaşmak istiyorum. Bu yazının da Windows 7 kullanmak isteyenler, Vista'dan yükseltme yapmak isteyenler, bu geçiş ile ilgili olarak tereddütleri olanlar için faydalı olabileceğini düşünüyorum. Gerekli linkerl ve ayrıntıları http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx adresinde bulabilirsiniz.

Arkadaşlar öncelikle şunu söylemek istiyorum. Windows 7'yi makinenize kurun. Eğer makineniz bu işletim sistemini destekleyen bir donanıma sahip ise hiç durmayın derim. Çünkü kullanıcılar üzerinde Vista'dan kaynaklanan sinir bozukluğu Windows 7 ile büyük ölçüde giderilmiş durumda.

Windows 7'ye geçiş için iki yol izleyebilirsiniz. İşletim sisteminizi Microsoft'un yükseltme ile ilgili yönergelerini takip ederek "Upgrade" edebilirsiniz veya "clean install" tabiriyle belirtildiği gibi sıfırdan kurulum yapabilirsiniz. Ben size sıfırdan kurulum yapmanızı öneriyorum. Yedeklerinizi alın, önemli dosyalarınızı harici bir diske aktarın ve sonra format c :)

Windows 7 oldukça hızlı bir şekilde makinenize kuruluyor. Kurulum bittikten sonra ilk gözünüze çarpan şey hızlı bir grafik etkileşim oluyor. Vista'da grafiksel işlemler, kullanıcının hoşuna gidiyordu ama bu işi yapabilmek için işlemci kullanıldığından çok ciddi bir performans kaybı oluyordu. Bu nedenle de bir süre sonra sinirleriniz bozuluyordu. Ama Windows 7 bu işlemler için CPU değil GPU kullanıyor. Yani ekran kartınızın işlemcisini. Hal böyle olunca da çok daha hızlı ve çok daha güzel masaüstü efektleri görüyorsunuz. Efektler cidden hoşuma gitti diyebilirim. Linux işletim sisteminde çokça kullandığım ve kullanmaktan çok büyük keyif aldığım Compiz masaüstü efektlerini andıran bazı efektler var. Güzel...

Tabi konu sadece masaüstü efektleri değil. Mesela Vista'da gerekli gereksiz çalışan ve güçlü mekinelerde bile ciddi bir disk IO yaratan servisler de Windows 7 de düzenlenmiş. Performans konusuna Microsoft özellikle özen göstermiş.

Windows 7 işletim sisteminde kullanıcının hoşuna gidebilecek pek çok sistem aracı, kullanım kolaylığı ve performans geliştirmeleri var. Örneğin taskbar artık superbar adını almış. Buraya sık kullandığınız programları "pin" edebiliyorsunuz. Yani bağlayabiliyorsunuz ama bu işlemden sonra programlar barın üzerinde çok etkin bir şekilde gösteriliyor. Açık bir programı minimize ettiğiniz zaman burada açık programın üzerinize geldiğinizde ufak bir snapshot gösterim yapılıyor. Çok hoş olmuş. O barın üzerinde başka birçok güzel özellik var...:)


En çok ilgimi çeken özelliklerden biri de Windows XP mode denilen bir yaklaşım. Önceleri windows xp veya vista üzerine virtual pc kurup sanal makineler yaratmaya çalışırdım. Şimdi ayrı bir kurulum olarak indirilip kolayca windows 7 içerisine entegre edilen XP mode ile, Xp ile uyumlu olan programları da hızlı bir şekilde çalıştırabiliyorsunuz. Bu bir güncelleme paketi mantığında makineye kuruluyor.

Ben hem bir dizüstü makineye hem de bir masaüstü makineye Windows 7 kurulumu yaptım. Şu an ikisini de sorunsuz bir şekilde kullanabiliyorum. Hızlı, etkin ve güzel görünen bir işletim sistemi.

Windows 7 ile ilgili olarak sorusu olan, bilgi almak isteyen olursa yazabilir arkadaşlar. Naçizane bilgimi paylaşabilirim.

Sevgiler...

 
Toplam blog
: 142
: 1570
Kayıt tarihi
: 17.03.09
 
 

İnternet ve bilişim teknolojileri konularına ilgi duyan, yenilikleri takip eden ve bu yenilikleri pa..