Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '11

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Work and Travel anıları

Yaz sezonu yaklaşıyor, daha doğrusu yaz sezonuna hazırlıklar yaklaşıyor. Ben de bir üniversitesi öğrencisi olarak, üniversite arkadaşlarımla yazın yaşadığım bir tecrübeyi anlatmak, böyle bir tecrübeyi zaten yaşamak isteyenlerin kafasındaki sorunları az da olsa giderebilmek için yazmak istedim Work and Travel hakkında.

Geçen yaz riskli de bir karar aldım kendi adıma zorunlu stajım olduğu halde erteleyip, Work and Travel ile New Jersey de bir eğlence parkına çalışan olarak gitme kararı. Daha bu tarihlerden başlar ön kayıt avantajları, şirket dedikoduları kafanızı kurcalamaya ben de herkes gibi çıktım arayışa geçen sene bu tarihlerde. En sonun da uzun araştırmalar sonucunda en güvenilir olduğunu düşündüğüm, bana işimi burda bir fuar aracılığı ile iş veren ile yüzyüze görüştürerek seçtirecek bir firma ile anlaştım. Ücreti belgi değerlerine göre çok az daha fazlaydı ama analtılanlar izlenilen yol, o parayı verme isteğini uyandırdı bende. Herkesin hem öğrencinin hem de ailelerin en büyük korkusudur Work and Travel 'a giderken güvenlik. Tabi bir de çok çalıştırılma konusu var onu daha sonra açıklayacağım. Güvenlik açısında yaşayabileceğiniz sorunların temel kaynağı Türkiye'den başlıyor seçiceğiniz şirket sizin güvenliğinizin en büyük garantisi. Çok arkadaşım var Türkiye'de iken sözleşme imzaladığını işi aldığını sanıp işveren ile hiç iletişeme geçmeden Amerika yollarına düşüp vardığında bizzde böyle bir kayıt yok cevabını alan. Bu nedenle seçerken şirketinizi onların prosedürüne çok dikkat edin ve elinizde mutlaka işveren tarafından verilmiş bir sözleşme bulundurabileceğiniz bir şirket seçin. Türkiye için her şey tamamdı bende. Sadece şirketimin sağladığı yardımlar ille vize, uçak bileti sorunlarını da halledip Amerika yolunu tuttum.

Sonunda Amerika'dayız ben öyle bir şey yaptım ki ilk gecemi herkesin korktuğu Harlem de geçirip sonra sabah da New Jersey yolunu tutacaktım. Amerika pahalı bir yer arkadaşlar giyim ve teknoloji haricinde, maliyetli bir şekilde Harlem'e bir servisle ulaştık biz 4 arkadaş. Hotel deseniz evlere şenlik ama yine de pahalı sayılırdı ama neyse ki kötü görüntüsüne rağmen hiç bir sorun yaşamadan geçti Harlem macerası ki kimi siyahi arkadaşlar ile tanışıp onları sayesinde şehir merkezinin yolunu bile öğrendik ilk günden. Sabah oldu New jersey ye 3 saat sonra varabildik Amerika da ulaşım ilginç bişey en yakın yer bile saatlerinizi alıyor coğrafik olarak gerçekten çok büyük bir ülke. Sonunda işyerime ulaştık zaten dünyaca ünlü bir parktı ama küçük bir sahil kasabasında idi. Sıcak bir karşılama il karşılaştık hep söylenilen şey Amerikalıların umursamaz olduğu sizi takmıyacakları ilk günden yalan çıkmıştı. Size gerekli yardımları ev, sigorta gibi konular da gayet sağlamaktalar. Sonunda macera başladı eğlenceli bir işti benimkisi ben oyun operatoru( games operator) dım ve işim insanları çekip oyun oynatmaktı bilerek seçmiştim, işinizi seçme imkanı size aitti. Hem insanlar ile konuşucaktım ingilizce'mi geliştirecektim hem de ben de eğlenecektim. İstediğim gibi de oldu pratik açısından sürekli ingilizce konuşuyordum ama en önemlisi müthiş samimi bir ortam ve iş arkadaşlarım vardı ki hepsi benim gibi farklı farklı üllkelerden gelmiş Work and Travel öğrencileriydi. Evet fazla çalışıyorduk doğru ama o kadar da eğleniyordum, paramızı da kazanıyorduk. Çalıştığımız saatler, o kadar da çalışıyormuşuk gibi gelmiyordu bana, patronumla bile şakalaşabiliyordum. Yani o kadar da korkulacak bir şeyde değildi farklı ülke de olmak. Çalışırken yaptığınız alışverişler de işin zevki idi Türkiye'de servet döktüğünüz markaları oldukça makul fiyatlara giyebiliyordunuz valizininz boş gidin benden söylemesi.

İş bitti artık gezi faslıydı ama gezimizi de daha iş bitmeden ayarlaşmış rezervasyonlarını yapmış olmamız gerekiyordu hem maliyet hem de kolaylık açısından. Çinlilerin düzenlediği bir tura katılmış ve oldukça lüks otellerde bedava denilecek fiyatlara kalıyorduk Çinliler sağolsun :) Bütün doğu yakasını baştan başa dolaştık sonra da burda Antalya da yapacağınız normal bir tatilden daha ucuza Miami'de 1 hafta geçirdik. Herşey istediğimzi gibi geçti gitti. Amerika ya gitememiz CV miz de büyük bir artı, anılıramızda müthiş bir güzellik olarak yerini aldı.

Gidin size artısı çok fazla olacaktır, eğer çok abartmassanız burada ödediğiniz parayı da çıkarırsınız, ama en önemlisi burdan seçerken doğru şirketi size yardımcı olanı seçmek olmalı.

Ha unutmadan da söyleyeyim bir de Irene kasırgası atlattık biz, bizi kasırga haberi gelince hemen güvenli bir sığınağa (okula) taşıdı çalıtığımız park, 100 lerce kişi aynı yerde kalıyorduk ama orda bile eğlendik mi doyasıya eğlendik, tabi bir de orda bütün yemekler de şirkettendi ...:)

 
Toplam blog
: 4
: 484
Kayıt tarihi
: 02.11.11
 
 

İTÜ İşletme Mühendisliği öğrencisiyim. Bildiğim şeyleri paylaşmak, anlatmak, bilmediklerimi de si..