Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '11

 
Kategori
Deneme
 

Yalan denk geldi

Yalan denk geldi
 

Dar mı baktın?


Demi eksik çayı içerken....

Poşettendir,dedi babam, aldır, poşetsizinden aldır, demle ve iç, benim için de iç, cam bardakta iç.

Evimin damında eskiden kalma bir ay, bir adam, bir müzik, bir dans....

Seyrediyorum....Yeni bir kedi ötemde karıştırıyor dünümü. Yeniye yakın bir köpek dişlerini gösteriyor günüme. Maymun, o maymun, en yenisinden bir dünyayı koyuyor önüme.

Evin kapısında fil. Gayet doğal. Doğalım karşısında.

Dağı sordu. Dağımı tarif ettim. Bana uzak, dedi. Dağıldı. Toplamadım. Topallaya topallaya gittim. Yön? Dergimin onuncu sayfasının beşinci satırında buldum onu.

Güneşi dışarıda tuttum. Perdelerin hepsi çekili. Kış bir yabancı gibi gülüyordu günüme. Çekilmek iyi geldi. Daha çekildim. Daha ciddi. Duvarlar sıcaktı. Sıcaktım duvarlarımda.

İnanmak. İnek pencereme taş fırlattı. Kırıldı gözlüğüm. Bir daha gözlük takmam.

Balkonda keçiler. Keçilerim deneme. Ben metni sağıma alıyorum, keçilerim sola asılıyor. Havada sallanmak bu yaşa yabancı.

Yalan denk geldi.

1. Not: Banyo sıcak. Birazdan ona teslim olacaksın. Nasıl bir duygu kendini bir kenara bırakmak?

2. Not:

Seni bir kenara bıraktılar,

kenar iyiymiş,

sevdi seni,

sevdin bir kenarı.

Unuttular seni o kenarda,

unutulmak iyi geldi

sana o kenarda,

unuttun.

Kenar;

kedinin su içtiği,

elmanın düşüp çürüdüğü,

nefretin tükürdüğü,

ayağın teptiği,

rakip.

Ş.Y.

3. Not: Kış yalanı, tatlıdır yaz yalanından. Bahar, bilirsin, baharlar hep arada kaynarlar.

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..