Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yalancı hayat mı? Yabancı hayat mı?

Yalancı hayat mı? Yabancı hayat mı?
 

kedimi?


Nasıl anlatsam nerden başlasam acaba. Arkamda soruyor arkadaşım, abi gene blogmu yazıyon diye.

—He blog yazıyom.

—Konu ne abi.

—Konu yok.

—Nasıl yani abi. Siyasi mi yoksa gene aşk meşk duygusal falan mı hadi hadi.

—Yok gözüm yok öyle değil. Başka bi şey yazacağım.

Aslında çok farklı bir şeyler anlatmak istiyorum. Ne aşktan bahsetmek istiyorum ne de siyasi bir şeyler yazmak istiyorum. Başka bir sıkıntım var benim. Ama kelimelerle tam olarak anlatamayacağımı da adım gibi biliyorum.

Hayatla bir sorunum var. Kabullenemiyorum bazı şeyleri. Televizyonun karşısına geçipte gözünün içine baka baka rol yapan, yalan söyleyen, kendini kandıran insanlar bana batıyor, bende sıkıntı yapıyor. Aşk da , siyaset de yaşam da bulanmış yalan çamuruna. Hayatı, gerçek hayatı yaşamak çok mu zor, çok mu acı. O kadar da zor değil bana sorarsanız. Sadece biraz çizginin diğer tarafına geçmek gerekli. Nasıl mı geçilir? Çok basit bir yöntemi var bence. Herkes ne yapıyorsa tersini yapmak belki de bir yöntemdir. Ben elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. Herkes sabah proğramlarına mı bakıyor, ben bakmıyorum. Herkes dizilere mi takılıyor, ben takılmıyorum. Herkes ılımlı İslama mı yönelmeye başladı, ben yönelmiyorum. Herkes ne yapıyorsa ben yapmamaya çalışıyorum kısaca. O şunu demiş, bu bunu demiş. Bana ne herkesten. Hayat benim hayatım iyi veya kötü tercihler de benim tercihlerim olmalı. Bunlardan dolayı acı çekecek olsam da varsın olsun. Hoş gelmiş, sefa gelmişler nihayetin de benim tercihim onlar.

Kime göre belirlemeliyiz yaşantılarımızı. Zaten şekilleri üç aşağı beş yukarı çizilmiş aynı yaşamlar dayatılıyor herkese. Kimisi farkında, kimisi değil. Farkında olmazsan zaten problem etmeyeceksin ama ne yapayım ki ben farkındayım bu dayatmanın. İşte asıl zor olan da bu. Görüyorsun ama elinden bir şey gelmiyor.

Bilmem anlatabildim mi biraz olsun sıkıntımı. Ben biliyorum aslında bunların, tarihsel, sosyal ekonomik sebeplerini ama bilsen de kıymetini bilen yok. Hani Nazım demiş ya sen yanmazsan, ben yanmazsam nasıl çıkar aydınlıklara diye. Yanıyorum işte içten içe ama duman çıkmıyor ne yapayım.

 
Toplam blog
: 166
: 1969
Kayıt tarihi
: 30.09.06
 
 

Sıcak bir Ankara yazında, 1975 yılında doğmuşum. İlk gençliğim Ankarada geçti. Üniversite yılları..