Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '18

 
Kategori
Edebiyat
 

Yalnızlık ve Vicdan Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler

Yalnızlık ve Vicdan Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler
 

** Yalnızlığıma çare bulmak için geldi, yalnızlığımı artırmaktan başka bir şey yapamadı!
** Geçen gün yalnızlığımı süsleyip püsleyip piyasaya çıkardım; alıcısı olmayacağını bile bile…
** Vicdan rica etmez, yalvarmaz; sadece emreder.
** Vicdan azabı duyabilmek için de vicdan sahibi olmak gerekir.
** Yalnızlığın tadını, yalnız kalmayan bilemez.
** Bugün de yalnızlığımı pazara çıkardım, hayret! Yalnız bir adam aldı.
** Vicdanın saldığı korku, vicdansızı bile korkutur.
** Sınırsız güce sahip olup da, azıcık bir vicdana bile sahip olmayana diktatör denir.
** Sefalet, vicdan ve namusu boğmaya çalışan bir canavardır.
** Vicdan gibi bir yargıcımız varken, devletin mahkemeleri olmasa da olur.
** Yalnızlık bir aşk nedenidir, ama aşkın tek nedeni değildir.
** Tanımlanan suçun yanında, bir de tanımlanamayan ama vicdanın kabul ettiği suç vardır.
** Adaletsiz kişi, vicdan mahkemesinde yargılanmaktan kendini kurtaramaz.
** Ne kadar kötü olursan ol, vicdanından kaçamazsın.
** Etrafındaki insanları kaçırıp yalnız kalmak istiyorsan, dertlerini anlatabilirsin.
** Aynı fikirde olduğumuz insanların sayısı azaldıkça yalnızlaşacağımızdan korktuğumuz için, gerçek fikirlerimizi söylemekten çekiniriz.
**Bir anda etrafım insanla dolunca, ne kadar yalnız olduğumu daha iyi anladım.
**Senden sadece tek bir şey istiyorum: Beni benimle yani yalnız bırak…
**Yalnızlık her babayiğidin(!) harcı değildir. Sabır ister, dayanıklılık ister, hepsinden önemlisi güçlü bir yürek ister.
**Evrende var olanların hepsi yalnızdır, çünkü her şey “tek”tir. Ancak bu yalnızlıkta etrafta diğerleri de var. Aslolan “salt yalnızlık”a ulaşmaktır. Ama bu nasıl olacak, doğrusu bilemiyorum!
**Özgürlüğüne düşkün olan insan, tercihini yalnızlıktan yana yapar.

 

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..