Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '18

 
Kategori
Edebiyat
 

Zaman Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler

Zaman Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler
 

 
** Ezel ve ebediyetin birleştiği yere an denir. O tektir, ne eskidir ne de yenidir. Ne geçmiştir ne de gelecektir.
** Paranı çalan, zamanını çalana göre daha insaflı sayılabilir. Çünkü parayı gene kazanabilirsin, ya zamanı?
** Zaman ne kısa ne de uzundur. Zaman sadece bir “an”dır. O nedenle zamanın kısalığından yakınmak, o “an”ın farkında olmamaktır.
** Zamanla yarışın galibi kesinlikle sen olamazsın. Yapman gereken aslında çok basit: Zamanı anla ve ona uyum sağla.
** Yanlış zamanda doğru adamı seçtiysen harikasın, doğru zamanda yanlış adamı seçtiysen yazıklar olsun, yanlış zamanda yanlış adamı seçtiysen senden bir b.k olmaz.
** Zaman, acıların törpüsüdür.
** Kendi zamanını dilersen boş işlerde harcama özgürlüğün var; benimkini değil…
** Bir işi yapamama mazereti olarak zaman bulamamayı öne sürenler, zaman bulduğunuzda neler yaptığınızı söyler misiniz?
** Gelecek beni çağırıyor; neden gitmeyeyim ki?
** Sen istemesen de geçmiş kendini öylesine güçlü bir şekilde hatırlatır ki, bir daha hiç unutmazsın!
** Zamanla anlaşma sağladık: Bundan sonra artık o bana elleşmeyecek, tabii ben de ona…
** Zamanın bolsa karanlığa küfür et; sanki karanlığın pek umurunda!
** “Hayır!” demeyi bilmezsen, bazı insanlar senin zamanını cömertçe tüketeceklerdir.
** Zamana isyan etme, aksine onunla iyi geçin. Unutma! Zaman sana değil, sen zamana muhtaçsın.
** Vaktinden önce alınan karar da, vaktinden sonra alınan karar da kişiyi yanlışlara götürür.
** Zamanın bolsa, kararsızın karar vermesini bekle! 
** Tez canlılık, yarını bugünün önüne geçirmeye çalışmaktır.
** Bir şeyin basit olması kişiye, şartlara ve zamana göredir.
** Zaman akmıyor akıtıyor, zaman geçmiyor geçirtiyor, zaman bitmiyor bitiriyor. Öyleyse akıp giden, geçen ve biten sensin.
** Kötü şans diye tanımladığımız, aslında uygun olmayan zamandır.
** Görünmeyenin, bilinmeyenin peşinde koşmak büyük bir aptallık değil midir? Bir düşünsenize o şey görünmüyor ve bilinmiyor… Yani yok! Olmayan bir şey için zamanımızı harcamayalım.
** Zaman iyiliği de kötülüğü de getirebilir. Ama farklı hızlarda! Kötülüğü ışık hızında getirirken, iyiliği bir kaplumbağanın sırtına bindirdiğini duydum!
** Birçok şeyi hatta zamanı bile, zamanla anladım.
** Ömür, sonsuz küçük ve sonsuz büyük an denizinde zaman gemisiyle yapılan bir seyahattir.
** Sahiplendiğin ve “Bu benim!” dediğin şey, hiç düşündün mü, ne zamana kadar senin?
** Zaman alaycı bir sesle bana dedi ki: “Ey, aptal insan! Senin sandığının aksine tüketen benim, tükenense sensin.”
** Her işte en önemli olan, en uygun zaman…
** Yaşayacak günlerin yok, sadece günün var. O da bugündür.
** Geçmişle uğraşma, çünkü artık o konuda yapabileceğin hiçbir şey yok; ama hâlâ gelecek konusunda bir şeyler yapabilirsin, o da bugün…
** Nereden geldim, nereye gidiyorum ve ben kimim? Ben, ezelden gelip ebede giden bir yolcuyum. 
**Bırak saçmalasın. Konuştuklarının saçma olduğunu ona anlatmaya hatta kanıtlamaya boşu boşuna uğraşma. Yoksa onca çabanın sonunda zaman kaybından başka bir kazancın(!) olmaz.
**Bilinemeyecek olanı bilmeye, görünemeyecek olanı görmeye, duyulamayacak olanı duymaya, tutulamayacak olanı tutmaya çalışacak kadar çok zamanım yok.
**Meyveyi zamanı gelince toplamazsan heba edersin. Kazanç da işte böyledir.
**Zaman, yok ki tükensin. Zaman dediğimiz şey değişmenin, hareketin yarattığı bir algıdır; ya da daha doğrusu bir yanılsamadır.
**Ummadığın bir zamanda, ummadığın bir yerden, ummadığın bir müjde alabilirsin. Bütün bu umulmayanların oluşumunu bir tesadüf gibi düşünme; göremediğin bir sebep-sonuç ilişkisi bunu meydana getirmiştir.
**Boş zaman yoktur, boşa geçen zaman da yoktur; ama boşa geçti zannedilip üzüldüğümüz zaman vardır.
**Zaman en güvenilir tanıktır, en duygulu şairdir, en güzel romanın yazarıdır; ama birazcık acelecidir, geçer gider.
**Gidiyor aylar birer birer… Öyle vefasızlar ki giderken veda bile etmiyorlar. Oysa bu gidişin dönüşü yok. O nedenle veda yetmez aslında, aynı zamanda helalleşmemiz de gerek!
ORUÇ BABA
 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..