Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '12

 
Kategori
Siyaset
 

Yanlış hesap yine Bağdat'tan dönmüş

Yanlış hesap yine Bağdat'tan dönmüş
 

(Irak Cumhuriyeti haritası sanal ortamdan alınmıştır)


Bir yanlış hesap daha BAĞDAT'tan dönmüş!

Bana göre Hükümet başta Irak olmak üzere İran, İsrail ve Suriye dış siyasetinde yeterli olamıyor.

Bu konuda kimi siyasi, ticari ve güdümlü küresel açmazlar üst üst binince mosmor olmamak işten değil.

Çünkü her işte olduğu gibi siyaset, ticaret ve uluslararası ilişkiler dengeler üzerinde ilerler.

Ben hep bunu yazıyordum: Batı'nın Ortadoğu'daki yıldızı Barzani'dir. Ancak Bağdat'ı aşamazsınız!

İşte yine tıkandı herşey!

O çok bel bağladığınız Mesut Barzani bakalım sizi nasıl kurtaracak?

O Barzani ki ülkemizde canlar alan silahlı terör örgütü kamplarının dağıtılmasını sürekli olarak engellemiştir.

O Barzani ki Türkiye, Irak, İran ve Suriye'den toprak kopartarak Büyük Kürdistan düşü kuran bir Başkan'dır!

Silah düşkünü Saddam Hüseyin yüzünden işgale uğrayacak olan Irak için ABD ile işbirliği yaptığı için o makam kendisine bir 'hediye olarak' bağışlanmıştır.

Barzani bir 'bölgesel yönetim başkanı' olarak iç işlerinde serbest, uluslararası ilişkilerinde ise Bağdat'a bağlıdır.

Ne yazık ki kendisi Bağdat'a rağmen pek çok uluslararası işe kalkıştığı için Bağdat'ın vetosunu yemiştir.

ABD gözetiminde yazılan Yeni Irak Anayasası yüzüden Bağdat nezdinde boynu kıldan incedir.

Unutmayalım o Barzani ki Musul-Kerkük Petrolleri için gizli ve açık nice işlere kalkışmıştır.

K. Suriye düşmek üzere iken Peşmergeleri ile PYD-PKK ortak eylemlerine gaz vermeye çalışmıştır Erbil'deki bazı toplantılarda. Bunları basın yazdı Haziran'da ve Temmuz'da.

Ne kadar da 'balık hafızalı kişiler' var değil mi aramızda?

Onun bu tür gizli ya da açık siyasetine karşı Hükümet Türkiye adına ne yapmıştır merak ediyorum.

Bence Küresel Kapitalizmin toprak, su, gaz ve petrol peşinde olduğu bu süreçte çok dengeli olmak gerek.

Kadim ve köklü dostlukları bırakarak kimi oymak ya da aşiret reislerine sarılmaya kalkışırsanız böyle olur.

Biliyoruz ki Bağdat'ta Sümer, Akad, Elam, Asur, Emevi, Abbasi, Fars ve Türk geleneklerinden beslenen bir devlet var.

Yoksa birileri kavram kargaşası düşlerine dalıp gittiği için 'bölgesel yönetim' ile 'devlet' kavramlarını mı karıştırdı yine?

Bu yüzden Türkiye bir zamanlar meydan okuyamadığı Saddam'la dengeli bir siyaset izledi ise bugün de uluslaraesı dengeler ve diplomasi gereklerince davranmak zorundadır.

Görülen o ki Türkiye Ortadoğu'nun 3.büyük petrol üreticisi Irak yerine K.Irak Böl. Yön. tercih etmeye başlamıştır.

Irak'ta yaşayan Arap çoğunluk ile üçüncü büyük kitle Türkmenler dışlanarak Irak'ta bir yerlere varılamaz.

Bu dayanaklar dışındaki her türlü gelişme ticaridir, gelip geçicidir ve Bağdat Hükümetince her an durdurulabilir.

Atalarımızın söylediği gibi ben de ortaya diyorum ki:

Arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim!

İşte bu yoruma yol açan Ankara - Erbil uçuş hattı sorununu anlatan o haber:

http://dunya.milliyet.com.tr/bagdat-yildiz-a-inis-izni-vermedi/dunya/dunyadetay/04.12.2012/1637001/default.htm
 

  

 
Toplam blog
: 570
: 1034
Kayıt tarihi
: 14.09.08
 
 

1974'te H.Ü. Sosyoloji ve İdare Bölümü'nü yüksek lisans tezi ile bitirdim. 1976 yılında yapımcı y..