Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Yaparsan ne olur?

Yaparsan ne olur?
 

Cevabını vermekte en çok zorlanılan sorulardan birisidir “yaparsan ne olur?” sorusu.

Ben topluluk içinde konuşamam.

Konuşursan ne olur?

Konuşmayınca ne oluyor?

Ben ondan ayrılamam.

Ayrılırsan ne olur?

Ben özür dileyemem.

Özür dilersen ne olur?

Buna benzer kendimizi farkında olmadan kısıtladığımız bir sürü şey bulabiliriz. Bu kendi içimizdeki kanunları, nasıl ve hangi amaçla oluşturduğumuzun farkına varmadan büyük bir dikkatle uygularız. Bu kanunları kimin ne zaman koyduğunu ve uymazsak ne olacağını düşünmek aklımıza bile gelmez çoğunlukla. “Ama ben yapamam” deyip işin içinden sıyrılır gideriz.

Bu bozulması zor kanunları kendi içimizde kendimiz yaratırız. Belki çok daha küçükken bir kez deneyip başaramamışızdır; sonra da ben bunu yapamıyorum deyip o kanunu koymuşuzdur. Adı üstünde kanun olduğu için bozmaya veya onu kurcalamaya çalışmak aklımıza bile gelmez.

Bu kanunları biz koyduğumuza göre, arada bir şartlara göre gözden geçirmek de bize düşüyor. Bundan 20 yıl önceki şartlar için geliştirmiş olduğumuz bir kanun, şimdiki şartlarda bizim için büyük bir engel teşkil ediyor olabilir. O zamanlar onu yaparsak karşılaşacağımız durum ile şimdi karşılaşacağımız durum çok farklı olabilir.

Arada bir kendimizi ve düşüncelerimizi gözden geçirip; şuanda bu düşünce benim için yararlı mı? Hedeflerime ulaşmamda bu düşünce beni destekliyor mu, yoksa engel mi oluyor? Bu kanun haline getirmiş olduğum düşünce bana ne kadar faydalı ve ben onu hangi şartlarda oluşturdum? Gibi birçok soru ile bu kanunları gözden geçirmekte fayda var.

Bir dönem sinemada Türkan Şoray kanunları vardı. Gerçi o bile şartlar değişince kanunlarını bozdu. Biz neden bozmayalım..

Bunun için öncelikle, yapmak isteyip de yapamayacağımızı düşündüğümüz şeyleri listeleyebiliriz.. Zannettiğimizden çok daha fazlaymış değil mi?

Daha sonra hepsi için tek tek “yaparsam ne olur?” Diye soralım.

Emin olun çok saçma sapan cevaplar çıkabiliyor. Yıllarca kendimizi kısıtlayan şeyin anlamsızlığını görünce; insan gülmek ile ağlamak arasında kalabiliyor.

Hayatımızı inanç haline getirdiğimiz düşüncelerimiz belirliyor. Hayatımız kıymetli olduğuna göre, arada bir onları gözden geçirip bakımını yapmak, işe yaramayanlarını değiştirmek kendimize ve hayatımıza yapacağımız en büyük iyiliklerden birisidir.

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..