Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Reiki ve NLP

Reiki ile 2007 senesinde tanıştım. Oldukça enteresan bir tanışma idi bizimki. Büyük aşklar nefretle başlar tarzında oldu. Reiki 1' i alana kadar bu tarz enerji ve şifacılık sistemlerine çok uzaktım hatta çok da gereksiz buluyordum. Nasıl olduysa bir sabah erkenden kalkıp bilgisayarın başına oturdum ve Reiki ile ilgili yazıları okurken buldum kendimi. Ertesi günü de gidip birinci aşamayı aldım. Sadece merak etmiştim, acaba ben ne hissedeceğim diye. Enerjinin ellerimden akmaya başladığını hissettiğim zaman fark ettim bu çok farklı bir şeydi. Sonrasında aramızda güzel bir bağ oluştu. O her zaman yanımda olan ve bana destek olan bir arkadaşım haline gelmişti.

Reikinin hayatıma girmesi ile birlikte yaşantımda birçok değişikler meydana geldi. Öncelikle sürüncemede olan ve bir türlü toparlayamamış olduğum işler ve ilişkiler kendiliğinden hiç zorlamadan hayatımdan çekildi. Daha sonra ise gerçekten “yapmam gereken işte bu” dediğim NLP ile tanıştım.

NLP ile insan beyninin ne kadar mükemmel işlediğini ve davranışlarımızın altında yatan gerçek sebepleri ve bunları nasıl değiştirebileceğimizi öğrendim. Bilinçaltının önemini ve insanın algılama şeklini değiştirerek, kendisine koymuş olduğu engelleri nasıl kaldırabileceğini fark ettim. Kısaca insanın gücünü keşfettim.

Bu arada Reiki de hayatımda devam ediyordu. İkinci ve üçüncü aşamaları da alıp master oldum.

İlk başlarda NLP benim için hep ön sırada iken, master practitioner eğitimini alırken kafamda bazı şüpheler oluşmaya başladı. Belki öğretmenden kaynaklı idi bilmiyorum ama bazı konularda benim inanç sistemime uygun olmadığını gördüm ve kafam karıştı. NLP' nin felsefesi yoktu. İnsan isterse herşeyi başarır ve bizim görevimiz de insanları istedikleri şeylere ulaşmasına yardım etmekti. Burada beni rahatsız eden şey; her insan gerçekten kendisi için en doğru olanı mı istiyordu acaba? Belki de istediği şey onun için hayırlı olmayacaktı? Belki de bazı hırsları için istiyordu. Bütün bu sorulara NLP cevap vermiyordu sadece kişilerin istediği yere ulaşmasına yardım et ve ulaşmasına engel olan düşünce kalıplarını bir takım yöntemlerle hedefine uygun olacak şekle getir. Kurs boyunca sevgili hocamla sürekli tartışıyordum ama sorularımı bir türlü cevap alamıyordum. En sonunda bana; “sen çok derin düşünüyorsun bizim görevimiz sadece kişileri istediklere yere ulaştırmak gerisi bizi ilgilendirmez” dedi.

İnsan her istediğini elde etmeli mi? İnsan istediği her konuda başarılı olmalı mı? İnsan her başarmak istediği şeyi gerçekten istiyor mu? Diyelim ki birisinin en büyük hayali kırmızı bir araba satın almak. O arabayı gerçekte ne için istiyor acaba? Belki özgüven eksikliği vardır ve kırmızı bir arabası olursa kendine güvenecektir. Belki daha çok arkadaşa sahip olmak isteği vardır ve böyle bir arabası olursa bunu sağlayacağını düşünüyordur. Bunları sorgulamadan o kırmızı arabayı almasına yardımcı olmak bana çok etik gelmiyor açıkçası. Belki de ben yanlış düşünüyordum ama benim içim bir türlü rahat etmiyordu bu konuda.

Bu şekilde düşünmenin ve çalışmanın bana uygun olmadığına karar verip, kendimce yeni yöntemler aramaya başladım. En sonunda neden Reiki ve NLP yi bir arada kullanmayayım diye düşünmeye başladım.

Şu anda ikisini bir arada kullanıyorum. Hem kendi içim çok rahat hem de danışan kişilerde oldukça verimli sonuçlar alıyorum.

Kendim için yapmış olduğum en iyi şey; Reiki ve NLP öğrenmek oldu. Hayatımın akışının tamamen değiştirip, kendim için yeni bir hayat yaratmama sebep oldu. Her ikisine de çok şey borçluyum ve tanıştığım için kendimi çok şanslı sayıyorum. Keşke çok daha önceleri tanışsaymışım diyorum ama her işte bir hayır vardır. Demek ki zamanı şimdiymiş diyerek kendimi avutuyorum.

 
Toplam blog
: 117
: 2437
Kayıt tarihi
: 07.02.09
 
 

1970 Tokat doğumluyum. İstanbul Tıp Fakültesi Sağlık Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuvar bölümü mez..