Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '08

 
Kategori
Eğitim
 

Yaratıcı drama

Yaratıcı drama
 

Günümüzün eğitim dünyasında iletişim sorunları yaşanmaktadır. Öğrencilerin sırtındaki aşırı bilgi yükü, onların kendilerini yeterince tanımalarına da engel olmaktadır.Yeteneklerin ortaya çıkarılmasında bilinçli eğitimcilerin rolü büyüktür.

Öğrenilenlerin yaşama geçirilmesinde en etkin unsur, hayal, oyun ve tasarımdır.Konuları sadece dinleyen öğrencilerin algılama düzeyi yüzde yirmileri geçmemektedir.

Yaşayarak öğrenmenin, sorunları kavramada ve çözüm yollarını bulmada yüzde seksen etkili olduğu kanıtlanmıştır.

Ezberlenen bilgilerin hafızadan yitiriliş hızı kadar, yaratıcı dramada öğrenilenin kalıcı olduğu gözlemlenmiştir.

Yaratıcı dramanın bir senaryo oyunu olmadığı bilinmelidir.Hayal, kurgu ve oyun esastır.

Çocukların evcilik, doktorculuk gibi oyunlarının içinde hedeflenen yaratıcı drama unsurları vardır.

Öğrenciler, Yaratıcı drama yoluyla neler kazanır ? ?

- FARKINDALIK KAZANDIRIR.
- Bağımsız düşünmeyi sağlar.
- İşbirliği yapabilme özelliğini geliştirir.
- Sosyal ve psikolojik duyarlılık yaratır.
- Dört temel dil becerisini (konuşma, dinleme, okuma, yazma) geliştirir.
- Sözel olmayan iletişimin öğrenilmesini sağlar.
- Yaratıcılık ve estetik gelişimi sağlar.
- Etik değerlerin gelişmesine olanak sağlar.
- Kendine güven duyma, karar verme becerilerinin gelişmesini sağlar.
- Kaslarını hareket ettiren yeni yöntemleri bulmayı, denemeyi ve bedenini çok yönlü geliştirmeyi sağlar.
- Hata yapma korkusu olmaksızın yeni davranışlar geliştirmeyi sağlar.
- Sanat formlarına duyarlılık göstermeyi sağlar.
- Duygunun sağlıklı ve kontrollü boşalımına olanak verir.
- Kendini tanımayı sağlar.
- Kendini ifade etmede güven kazandırır.
- Bilgiye ulaşmaya ve onu kullanmaya istekli duruma getirir.

Yaratıcı Dramanın Aşamaları

1. Ön hazırlık evresi: Çeşitli yöntemlerle beş duyuyu kullanma, gözlem yetisinin geliştiği, bedensel ve dokunsal alıştırmaların yapıldığı, tanışma, etkileşim kurma, güven ve uyum özelliklerini katılımcıya kazandıran ve oldukça kesin kurallarla belirlenen, grup liderinin yönlendiriciliğinde yapılan çalışmadır.

2. Pandomim ve rol yapma: Belirlenmiş kurallar içinde özgürce oyun kurma ve geliştirme çalışmalarından oluşur. Yaratıcılık bu aşamada oldukça önemlidir.

3. Yaratıcılık: Belirlenen bir tema üzerinden yola çıkılarak, bir hedefe doğru belli aşamalarla yol alınır. Bireyselliğin ve yaratıcılığın ön plana çıktığı çalışmalardır.

4. Eleştiri:Hedefe ulaşmakta temanın doğaçlamarla ne denli örtüştüğünün saptanmasıdır.

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..