Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '11

 
Kategori
Güncel
 

Yarınlar benim yarınlar senin

Yarınlar benim yarınlar senin
 

Yeni eğitim yılının hayırlı olmasını dileriz. (Sabahattin Gencal)


Yarın okullar açılıyor. Yarınların aydınlık olması dileğiyle yarınki yazıyı bugünden yazmak istiyorum. İlk defa yarın yazısı yazacağım. Bugünü anlamayan, değerlendirmeyen yarını yazamaz. Günü değerlendirme benim gibi dört duvar arasından çıkamayan bir emekli için kolay olmaz. Sağlıklı da olmaz üstelik. Onun için durum tespiti için yazarlardan alıntılar yapıyorum. Bu alıntılar bir değerlendirme yapmanızı sağlayabilir:

"Eğitimde okul ve öğretmenin rolü, ne bugün ne de gelecekte asla kaybolmaz. Öncelikle bunun bilinmesi ve her projenin bu anlayışa göre şekillenmesi gerekir..."

(Abbas Güçlü, Tablete geçiş iyi de ya sonrası?, Milliyet.19. 09. 2011)

"Seçilmiş meclis, Atatürk ilkeleri yerine, uygun göreceği başka değerlere bağlı vatandaşlar yetiştirme amacını Milli Eğitim Bakanlığı’na görev olarak yükleyebilir.

Ama bunun yolu, bakanların imzalattığı bir kararname olamaz. Bu bağışlanmaz hatanın, Araplara demokrasi pazarladığımız günlere rastlaması acıklı bir komedidir."

(Güngör Mengi, Bize güvenin, Vatan, 18. 09. 2011)

"Bir ülkede milli mutabakatlar sağlanamamışsa, rejim kültürel değerleriyle tam anlamıyla oturmamış ve anlaşılamamışsa, sürekli tepki anayasacılığı gündeme gelir. Birbirini tamamlaması gereken ama ülkemizde birbirine rakip gibi görülen kurumlar arasında rövanş alma öne çıkar."

(Mustafa Erkal, Anayasa Ortaoyunu, Yeniçağ, 18. 09. 2011)

"İslam'ın ahlakî muhtevasını geriye iterek sadece şeklî görünümlerinin kamusal alanda dolaşıma girmesini Müslüman olmak için gerekli ve yeter sayma eğilimi, İslam'ın Kemalistleşmesi anlamına geliyor mu, gelmiyor mu? Bir 'Gardrop İslamı'ndan söz etmek gerekmiyor mu? Bunun cevabını size bırakıyorum..."

( Hilmi Yavuz, 'Kemalist Müslümanlık' ya da 'Gardrop İslamı', Zamani 18. 09. 2011)

Her yazımda düşünmekten, değerlendirmekten söz eder olmama rağmen, ne yazık ki ben olup bitenleri değerlendiremez oldum.

Yarın okullar açılıyor, inşallah gözümüz ve gönlümüz de açılır.

Yeni eğitim yılının hayırlı olması dileğiyle, Ali Rıza Binboğa’nın  Yarınlar Bizim şarkısını söylemek istiyorum:

Ağlamak yok gülmek var

Düşmanlık yok dostluk var

Yarınlarda seni sevmek var

Yarınlarda mutlu günler var

Yarınlar benim yarınlar senin

Yarınlar onun yarınlar bizim.

Sabahattin Gencal, Başiskele – Kocaeli, 18. 09. 2011

 
Toplam blog
: 181
: 635
Kayıt tarihi
: 29.03.11
 
 

1943'te Trabzonda doğdu. Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen okulunu bitirdikten sonra girdiği Bursa Eğ..