Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '09

 
Kategori
Eğitim
 

Yarış atı mı, çocuk mu?

Yarış atı mı, çocuk mu?
 

11 yaşında başlayan sınav telaşı. Çocukların psikolojisini düşünen var mı ?


Eğitim hiç kuşkusuz ki bir ebeveynin çocukları için sağlamak ile yükümlü olduğu en önemli görevidir.

Eğitim kelimesi kullanıldığında ise akla sadece okul eğitimi geliyor ne yazık ki...

Oysa okul eğitimi, çok önemli olmakla birlikte, insanlık eğitiminin tamamlayıcısıdır en fazla...

Esas olan, iyi eğitim almış ve kültürlü bir "insan" olabilmektir.

"Kültür" dendiği zaman da yine akla üniversite mezuniyeti ve kişinin kaç lisan bildiği gibi hususlar öne çıkıyor.

Oysa bunlar kültür sahibi olabilmek için araçtır. Bilgi sahibi olmak için ilgi sahibi olmak lazım.

İlgi sahibi olabilmek için ise bebeklikten başlıyacak bir süreç içinde "farkındalık" ve hayatın çok yönlülüğünü algılamak en önemli unsurlardır. Bunun yanı sıra sağlıklı bir psikoloji ve hayattan tad almayı bilmek te önemlidir.

Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretimin 8. ve son yılında uygulanan OKS sınavı 3 yıllık bir sürece yayarak, SBS adı altında öğrencileri 3 yıllık bir yarışın içine sokması pek fazla tepki almadı.

Hatta anne ve babaların bu karardan memnun olduklarını düşünüyorum. Sanki bu vesile ile artık 3 ya da 4 yıllık sınava hazırlanma süreci yasallaşmış oldu.

3 sene boyunca her yıl bir tane sınav olacağı için çocuklar, ebeveyn kontrolünde birer yarış atı haline dönüştürülmüş oldu.

10 ila 13 yaş arasındaki çocuklar haftaiçi 5 gün okula gittikten sonra, haftasonlarını da dershanelerde ve özel derslerde geçirmeye başladılar. Geriye kalan "boş" zamanlarında da anne ve babaları tarafından "hediye" edilen test kitaplarını çözmekle meşguller.

Bu çocukların psikolojisini düşünen yok !

Kazanamayanlar, daha 13 yaşında başarısız olmanın yükünü omuzlarına alacak ve daha erişkin olmadan hayata mağlup başlamanın acısını çekecekler.

Eğer başarılı olup, "iyi" bir orta öğretim kurumuna girmeye hak kazanırlarsa, yarışa devam!

Bu sefer de o okuldaki seçilmiş öğrenciler arasındaki not yarışı ve 2 sene sonrasında da üniversiteye girme yarışının içine girecekler.

Zaten bir süre sonra da çocuklar da bu pranga mahkumiyetini kabullenip, ebeveynleri tarafından zorlandıkları yarışın bir parçası olmayı kabullenecekler.

Bir de bakmışlar ki yaş 21-22 olmuş. Üniversite bitmiş ama ne çocukluk yaşanmış ne de gençlik !

Sevgili Anneler ve Babalar,

Başkaları yapıyor diye siz de aynısını yapmak zorunda değilsiniz. Lütfen unutmayın !

10 ila 13 yaş arasındaki insan evladı hala bir çocuktur !

Pek tabii ki iyi bir okul eğitimi de önemlidir ama bir insanı insan yapan sadece okulda aldığı eğitim değildir !

 
Toplam blog
: 20
: 1772
Kayıt tarihi
: 03.10.09
 
 

1967 İstanbul doğumluyum. İnşaat Yüksek Mühendisiyim. Almanca ve İngilizce biliyorum. Evli ve 2 çocu..