Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '13

 
Kategori
Deneme
 

Yaşam mı bir rüyaydı, yoksa rüya mı bir yaşamdı?

Yaşam mı bir rüyaydı, yoksa rüya mı bir yaşamdı?
 

Bazen umutsuzluğa kapılıyor insan, sahip olduğu güzelliklere, zenginliklere rağmen. Umutsuzluğun içime sessiz ve soğuk yerleşmesinden korkarak uyurum öyle günlerin gecelerinde. Bir rüya beni kendime getirir ertesi gün.

Öyle rüyalarda yaşadım ki, yaşadığım umutsuzluk dolu, kâbus dolu günleri unutturdu bana. Rüya mı gerçekti, gerçek mi rüyaydı demek geliyor içimden o durumda.

Çok zaman buz gibi yürekler dokunurdu yüreğime gündüzleri, oysa sımsıcak sevgi dolu yürekler ısıtırdı rüyalarda içimi. Bazen de bir el bırakırdı rüyada elimi, gerçekte sımsıcak bir el tutarken.

Param olmazdı cebimde ama kavun büyüklüğünde çilekler, elma büyüklüğünde böğürtlenler satın alırdım. Rüya bu ya içimdeki umut ışığı bir anda cebime parayı da koyduruverirdi, masal misali. Köpekbalıklarıyla yüzüp arkadaş mı olmadım, kurşun yağmurunda Ramboluk mu yapmadım gecelerce.

Kimi zaman gerçekte yanmadığı kadar yandı canım rüyalarımda. Öyle ki, beş yaşında gördüğüm kâbus dolu bir rüyada kaçmaya çalıştığım kötü karakter bugün hâlâ hatırımda.

Öyle günler yaşadım ki gerçekliğine inanamadan, bu bir rüya olsa gerek dercesine. Bunun gerçek olmasına imkân yok, mucize bu dediğim binlerce olay. İçimde bir ışık belirir, aydınlatırdı hem ruhumu, hem bedenimi böylesine gerçek ötesi günlerde.

Bildiğim tek gerçek var ki, uyanmak istemediğim rüyalardan, rüya olmasını istediğim gerçeklere hepsi benim yaşamım, benim gerçeklerim! Rüyalarımdan da yaşadıklarımdan da almak istediğim kadar ders çıkarttım kendime. Ve anladım ki insan hangi yönden bakmak isterse başına gelenlere o yönde hislenir, rüya da olsa gerçek de.

Bir karar verdim kendime, olumlu bakacaktım her başıma gelene, rüyamı da yöneteceğim, gerçeği de bu yönde.

Aldım kalemimi elime, yazdım gücüm yettiğince. Sen sen ol dedim kendime doğru olanı yap, doğru yaptığını yaz. Kalem elimden düştü, aklım karıştı olumsuz duygulara düştüğümde. Kalem kırılır ya suçlu infaz edildiğinde, kalemim kırıldı doğru yolda gitmediğimde. Oysa coşardı duygularım, sayfalara sığmazdı yazılarım doğru olanı seçtiğimde.

 
 

 
Toplam blog
: 16
: 358
Kayıt tarihi
: 15.08.13
 
 

1976 yılında Kayseri’de doğdu. Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü‘n..