Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '15

 
Kategori
Güncel
 

Yaşar Kemal için neler dediler? (2)

Yaşar Kemal için neler dediler?  (2)
 

Güneri CIVAOĞLU:

Yaşar Kemal’le İnce Memed satırlarında tanıştım. Kitaplarını büyülenmişçesine okudum. Yereli küresel düşünerek yazdı. Onunla hepimiz gibi bende gurur duydum. Zaman zaman sohbet şansım oldu. Romanlarını, sanatını alkışlıyoruz. Kocaman yüreğinin sıcaklığını hep hissediyoruz. Yanı sıra.. Atatürk için bu söylemlerinin de en büyük sancımız olan “Kürt sorunun çözümüne önemli katkı yapacağına inanıyorum. Milliyet-03.03.2015.

Fikret BİLA:

Türkiye Yaşar Kemal’i, usta yazara yakışır uğurladı sonsuzluğa. Herkesimden, her sınıftan, İnce Memed’le sadece Çukurova’yı değil, Anadolu’yu değil, dünyayı anlatmıştı. 20. Yüzyılın başlarında dünyanın neresinde bir Abdi Ağa varsa, orada bir İnce Memed olmalıydı. Onu, Anadolu’nun yerelliğinden evrensel dünyaya taşıyan “ İnce Memed” le anlattığı düzendir. Bu nedenledir ki Yaşar Kemal “bir kültüre” sığmaz. O bin kültürde yer alabilecek büyük bir ustaydı. Rahat uyu usta… Mekânın cennet olsun.  Milliyet, 03.032. 2015

Melih ÂŞIK:

Büyük ustayı, bu toprakların büyük yazarını, Yaşar Kemal’i dün ( 2 Mart 20015 ), sonsuzluğa uğurladık. Bir mucizedir o..Mektep, medrese görmeden dünyanın  en büyük yazarları arasına girivermesi başlı başına mucize değimlidir? Anlatır:“Bütün Çukurova’da çok âşıklar destancılar dolaşıyordu. Ben destancılara çok meraklıydım. Köye bir destancı gelince ben onun yanındaydım. Ben de ilkokulda onlar gibi şiir söyleme başladım”. Eğer mektep medrese görseydi Yaşar Kemal olur muydu? Henüz 23 yaşında iken Cumhuriyet gazetesindedir. Diyarbakır’da kaçakçılar arasında kaçakçı gibi üç ay yaşıyor. Müthiş iki röportaj üretiyor. Röportajı seviyor. Röportajları da romanları kadar seviyor. Şaşırtıcı bir yeteneğini saklıyor. Milliyet, 03.03.2015  

Eşber YAĞMURDERELİ:

Türk edebiyatı tarihçileri, tarihçiler ondan çok söz edece. 20. yüzyılın Türkiye’sinden bahsedildiğinde, onun adı sıkça geçecek. Ben de onun geçtikçe yaşadığım sürece, dostum olduğu için çok mutlu olacağım. Kaybımız önemli tabii. Milliyet, 03.03.2015

Rutkay AZİZ: 

Yaşar Kemal, çok güzel doya doya yaşadı. Bugün burada sadece biz yas tutmuyoruz aslında,  dünya tutuyor. Yaşar Kemal’i, romancısını kaybetti. Her zaman romanlarıyla yaşayacak. Bir insan dostları öldüğü zaman ölür. Onun dostları yapıtlarını okuyan okurları aynı zamanda. Onun için hep yaşayacak. Biz onu hep yaşayacağız. Milliyet,03.03.2015

Ertuğrul KÜRKÇÜ:

Hayat çok zalim bir sınavdan geçiyoruz,hepimizi  ve92 yıl çok riskli bu sınavdan başarıyla çıkmak için Yaşar Kemal başarıyla  bu hayatı şerefle yaşadı.Ben Yaşar Kemal’in Türkiye’de ezilenlerin  ve hakkı çiğneyenlerin  yanında  ve ayırımsız yer aldığını görecek kadar uzun yaşadım. Sadece işçilerin, yoksulların oy olarak ezilenlerin değil; aynı zamanda ulusal olarak Kürtlerin de yanında bir Kürt olarak yer aldığını gördüm. Böylelikle modern çağda bütün mücadele dinamiklerinin içinde kendine mümtaz bir yer edindi. Milliyet, 03.03.2015

Hikmet ÇETİN:

Tüm ömrünü barışa verdi. En güç zamanda hiç eğilmedi. Bükülmedi, doğruları söyledi. Yeri doldurulamaz bir Anadolu kahramanı… Milliyet,03.03.2015

Hüsnü CÖMERT: ( Yaşar Kemal’in köyü Hemite’nin muhtarı )

:Köylüler ve akrabaları olarak hep beraber öyle namazını bekliyoruz. Hemide’de gıyabi namazı yine birlikte kıldıracağız. Üzgünüz. Büyük ustamız büyük edebiyatçımızı kaybettik. Gelirken köyümüzden bir miktar toprak getirdik, onu da mezarına koyacağız. Mekânı cennet olsun. Köylüleri olarak son yolculuğunda yanında bulunmak istedik. Milliyet,03.03.2015   

Halit KIVANÇ:

Çok fazla yabancı, büyük insanlarla tanıştım. Çoğu Türkiye’yi bana sorduğu zaman isim söylerlerdi. Çoğunda da Yaşar Kemal’in adı geçerdi. Türkiye’yi, Türk insanını bu kadar güzel temsil ettiği için nur içinde yatsın. Arkadaşım olarak ta hiç kırılmadım. Zaten, kavga dövüş, gürültülü, patırtılı konuşurduk onla beraberken. Benim için de en yakın akranım, arkadaşım. Milliyet,03.03.2015

Tarık AKAN:

Yaşar Ağabey ülkenin yetişmiş olduğu en dâhi insanlardan bir tanesi. Olağan üstü bir edebiyatçı, olağanüstü bir insan. İki yüzyıl, beş yüzyıl daha onun kitapları ölmeyecektir. Güneydoğu’yu Yaşar Ağabey’in  sayesinde  öğrendim diyebilirim. Milliyet, 03.03.2015

Yusuf SAĞ ( Dinlerarası Diyalog Komisyonu Başkanı):

Türkiye büyük bir insanı kaybetti. Kişi yazar olabilir, yönetici olabilir, parti lideri olabilir, ama insan olmamışsa, o güzelim sıfatı taşımamışsa ne olursa bir defa yapmacık olur. O yüzden Yaşar Kemal, büyük bir insan. Ötekileştirmeden yaşadı, mazlumlar için yaşadı, sosyal adaletin tesisi için yaşadı; dil. din, ırk ayrımı yapmadan yaşadı Yaşar Kemal. Onun için biz buradayız. ( Cenaze töreni sırasında ), Milliyet, 03.03.2015  

Ali YURTTAGÜL:

Türk edebiyatının ulu çınarı yaprak vermeyecek, dallarının sesini, umut dolu espri ve gülüşünü duyamayacağız. Yaşar Kemal ile büyüyen neslim en büyük ve en derin kaybını yaşıyor.İnce Memed ile tanıştık Yaşar Kemal ile..Gülmek onun en belirgin özelliği idi.Kısa cümleleri akıcı ve sürükleyici dili ile Türk edebiyatının ulu çınarı idi  Yaşar Kemal.Sadece edebi bir abide değil, Türkiye’nin sosyal ve siyasi yaşamının parçası oldu.Yaşar Kemal ile  bir defa Ankara’da tanıştım, dinç ve gençti… Yaşar Kemal Türkiye’nin ulu çınarı idi.. Zaman,03.03.2015 

 

Not: Bu konuşmalar basından alınmıştır.

Abdülkadir GÜLER 

07.03.2015- SÖKE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..