Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Yaşasın, 1 milton sterlin daha kazandım...!

Yaşasın, 1 milton sterlin daha kazandım...!
 

Geçen internet posta hesabımı kontrol ederken "spam" sayılmamış bir postayla karşılaştım. İngilizce içerikli mektup Coca Cola'nın İngiltere'deki şirketi tarafından gönderilmiş. Mektup bana, şirketin arada bir düzenlediği ve email hesabları arasında yaptıkları çekiliş sonucu 30.000 kişi arasından seçilerek 500.000 sterlin kazandığımı müjdeliyordu.

O heyecanla sıfırları saymak için çok uğraştım. Çünkü rakamlar inandırıcı gelmemişti. Sonra sterlinin nasıl bir para birimi olduğunu düşünmeye başladım. Yoksa pound muydu? Pound olunca kaç sıfır siliniyor? Muhtemelen 500 bin değil, 50 bin ya da 5 bindir o sayı... Zaten 5 bin de yeter. 5 yüzse ilginç değil, zaten her ay elimize geçiyor... Şöyle esaslı bir rakam çıkmalı ki eşe dosta anlatayım, dağıtayım. Ama bu 5 bin de değil, 500 bin sterlin gibi duruyor. Vay be, 500 bin sterlin sahibi olmak. Hayali bile insanın içini kıpır kıpır ediyor. Biliyorum bu kadar yüksek bir tutarı her önüne gelene vermezler. Neden ben?

Araştırıyorum. Coca Cola İngiltere'de böyle bir çekiliş yapar da bu para bana çıkar ve bunu bana haber verirler. Ortada bir problem var. Buldum.

Tabii ki böyle bir çekiliş ve para yok! Email otomatik olarak gönderiliyor. Emaili alan kişi heyecanlanıyor ve bu ikramiyeye ulaşmaya çalışıyor. Peki neden böyle bir mail gönderiliyor? Şirket reklamını mı yapıyor? Farkedilmeden bilgisayardan bilgi mi çalınıyor? Virüs mü? Neden bir insan boşu boşuna heyecanlandırılıyor?
Cevabı http://419.bittenus.com/lotteries.htm sitesinde yatıyor...

Bu maili alan ve inanan kurbanlar, mail ile gönderilen eposta veya telefon numarası aracılığıyla ilgili kişiyle irtibat kuruyorlar. Verilen referans numarası tasdiklendikten sonra bu kişi onların gerçekten böyle bir çekilişte bu rakamda ikramiye kazandığına inandırıyor. Ancak bir sorun varki o da paranın İngiliz bankalarında bulunduğudur. Dolayısıyla paranın, kurbanın hesabına havalesi ve ikramiye işlemleri için bir miktar :) paraya ihtiyaç vardır. 500 bin sterlin uğruna kurbanın elindeki tüm para helal olacağı için, bir kaç hafta ya da ay süren işlemler sonucu, 500 bin sterlin yerine, kurban elindekinden de oluyor.

Uyanınca işişten geçiyor ama bu sistem epey kişinin canını yaktığı gibi bir çok kişinin de cebini iyi şişirmiş ki bu akşam üzeri 1 milyon sterlin tutarında bir ikramiye daha kazandığım haberi geldi.

 
Toplam blog
: 68
: 4699
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

Tıp doktoru ve iki senedir online sağlık danışma hizmeti veren  sitesinin yöneticisiyim. Sık ka..