Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '10

 
Kategori
Özel Günler
 

Yaşlılar günü kutlu olsun

Yaşlılar günü kutlu olsun
 

SEVGİ İLE ÖPÜN...


Bugün yaşlılar günü, omuzlarında ve yüreklerinde bir ömrün verdiği sıkıntıları, hüzünleri, acıları, mutlulukları ve kederleri taşımış olan analarımızın, babalarımızın atalarımızın yaşlılar günü kutlu olsun.

Bizlere gençliklerini feda etmiş olan bu insanlara ne yapsak azdır. Bu insanlar bizlere daha iyi bir gelecek hazırlamak için kendilerini feda etmişlerdir. Bugün ömürlerinin son demlerini yaşamakta olan bu insanları sevgi ve saygı ile kucaklamak gerekir.

Bu insanlar çevremizde görürüz tonton bir şekilde yorgun gözlerle etraflarına bakarlar. Sanki bu bakışlarında acaba neleri eksik bıraktık bu gençliğe, yapamadıklarımız neler diye yankılanan bir düşünce vardır.

Hepimiz çocukluğumuzda yaşamışızdır. Dedemizin yanımıza gelerek cebinden çıkardığı bir şekeri bir çikolatayı bize uzatmasını yâda ninelerimiz gittiği komşu oturmasından döndüğünde kendisine ikram edilen şekeri yemeyip bize getirdiğini. Bu insanların her daim kendilerinden önce bizleri düşündüğüne çeşitli şekillerde tanıklık etmişizdir.

Bende bu sabah kalktığımda her sabah olduğu gibi okula giderken alt katımızda oturan babaannemle dedeme uğradım ellerini yanaklarını öptüm ve yaşlılar günlerini kutladım. Bana hem güldüler hem de belli etmeden sevindiler. Okula giderken sabahları metrodan indikten sonra kendime börek aldığım bir yaşlı teyze var evde yaptığı börekleri satarak kendi geçimini sağlamaya çalışıyor. İşte bende bu teyzenin güler yüzünden sıcaklığından börekleri ondan almayı tercih ediyorum. Teyzem kendisinden börek alanlara öyle iyi davranıyor ve o kadar dualar ederek uğurluyor ki anlatamam ve ayrıca ev yapımı börekleri de çok güzel. Bu sabah ben böreğimi aldıktan sonra elini öpüp onunda yaşlılar gününü kutladım. Şaşırdı bir an sonra buğulu gözlerle bana bakarak yavrum bizim günümüzde mi? Var diye sordu. Etrafımızdaki insanlarda duraklamıştı. Teyzem kızım dedi biz bayramlarda hatırlansak seviniyoruz. Yoldan yanımızdan geçen bizlere bir gülümseme gösterse o bize yetiyor dedikten sonra yanaklarımı öptü ve saçlarımı okşayarak beni okuluma uğurladı.

Bu kadar zor mu? Bizler için ömürlerini tüketen bu insanlara bir gülümsemek, biraz sevgi ve saygı göstermek. Onları hatırlamak için illa ki yitirmemiz mi? Gerekli. Günde birkaç dakikamızı ayırmak bir tebessüm edip halini hatırını sormak bu kadar zor olmasa gerek. Bizlerden istedikleri bekledikleri sadece bu kadarcık bu insanların.

Unutmayalım ki, bir gün bizlerden bunları bekleyeceğiz.

Her ne kadar onların kalpleri hale gencecik olsa da tüm yaşlıların yaşlılar günü kutlu olsun.

Sevgi ve saygılarımla.

Burçak YAZICI


 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..