Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '17

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Yatay Geçiş

Yatay Geçiş
 

        Devlet Üniversitesi mi Yoksa Özel Üniversite mi? 

        Bu soruya kesin ve net bir şekide cevap vermek oldukça güç. Çünkü üniversiteden üniversiteye değişen bir durum söz konusu. Gözünüzde çok büyüttüğünüz o devlet üniversiteleri bazen özel üniversitenin alt sıralarında yer alabilir. Özel üniversiteden devlet üniversitesine geçmiş biri olarak şunu söylemeliyim ki; Özel üniversitenin konforu ve rahatlığı hiç bir yerde yok. İdarecilerin ve dersinize giren hocaların bile tavırlarının değiştiğine tanık olmuş biriyim. Hangi tür üniversiteye daha farklı gözle bakıyorlar burası soru işareti? fakat dediğim gibi özel üiversitenin verdiği konfor ve bir şeye ulaşma hızınız emin olun ki çok daha fazla derecelerde. Örnek vermem gerekirse; Yatay geçiş yapmak için ilgili olduğum okuldan ilişiğimin kesilmesi gerekiyordu ve bunun için öğrenci işlerine dilekçe verdim yarım saat geçmeden bana dönüş yapıldı ve işim çok kısa sürede çözüldü. Devlet üniversitesinde okuyupta günlerdir o belgeyi alamayan arkadaşlarım var. Yani istediğiniz şeylere ulaşma hızınız çok daha fazla.

       Yatay geçiş yapmak istediğiniz okulun mevcut durumlarını ve işlevselliğini çok iyi araştırarak geçiş yapın. Erasmus programlarını, çap ve yanal gibi programları bunun gibi öğrenci merkezli öğretim tanımlarını iyice araştırdıktan sonra geçiş yapmanızı tavsiye ederim.

       Maddi konulardan dolayı özel üniversitede devam edemeyecek olan arkadaşlar elbette vardır. Benim gibi. Bu tarz durumlarda, araştırmadığınız ya da çok beğenmediğiniz okullara bile gitmek durumunda kalabilirsiniz. Bende sırf hayalimde ki üniversite diye geçiş yaptım ve bir çok öğrenim fırsatlarından mahrum kalmış durumdayım. Okulumu beğeniyorum fakat yeni açılmış bir okul olmasından dolayı eksiklileri oldukça fazla. 

      Malesef ki özel üniversitelerin yıllık fiyatları oldukça artmiş durumda ve bu sorun her geçen gün daha da baş göstermekte. Eğitim yuvası bildiğimiz okullar evet çok güzel eğitim veriyor olabilirler fakat ticaret merkezi olma durumundan da aşağı kalmıyorlar. Bu durum bir çok özel üniversitelerde okuyan öğrencilerin yatay geçiş yoluyla o kurumlardan ayrılmasına sebep oluyor. Üzülerek söylemeliyim ki eğer yatay geçiş yapmak istiyorsanız notlarınız oldukça yüksek olmalı. Çok fazla rakip  fakat az kontenjan var.. 

     Sorularınızı yorum kısmına yazabirsiniz

     İletişim; basakkesim/instagram.com   

                  basakkesim1@gmail.com

 

 
Toplam blog
: 4
: 295
Kayıt tarihi
: 05.12.17
 
 

..