Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '17

 
Kategori
Kitap
 

Yazar-mazar olmayın

Yazar-mazar olmayın
 

yazmakla uğraşmayın.


Az önce kameraman bir arkadaşım telefon etti ve bir arkadaşının yazar olmak ve benden de bilgi almak istediğini söyleyerek onunla görüşmem için ricada bulundu. Arkadaşı yurtdışından gelmiş ve burada ilk kitabını çıkarmak istiyormuş.

Görüşmeyi reddettim. Ona da “yazar- mazar olmasın. Ben bile yazarlığı bıraktım” dedim.  Aman sakın! Bu zamanda ve bu ülkede yazar olmayı hayal etmeyin.

Bakın ben 2003den beri yayın sektörü içindeyim. Artık bu işleri hileleri ve çalışanları ile tanıyıp- öğrendim denebilir. Editörlükle başladım, 4 kitap çıkaran bir yazar olana kadar sürdürdüm. Geriye dönüp baktığımda en güzel dönemlerin ilk iki kitabımı çıkardığım 2006- 2008 senelerinde kaldığını görüyorum. Ondan sonra hiçbir şey iyi olmadı.

Bu zamanda yazar olmak zor. Hele ilk kitabınızı çıkaracaksınız hiç kalkışmayın. Hüsrana uğrarsınız. Ortalık yayınevi görünümlü matbaalarla dolmuş. Herkes kitap basıyor ama dağıtım- tanıtım yapmıyor. Kaç tanesinin kitapları kitapçı raflarında?

Büyük yayınevlerinin kabul edeceği kadar iyi bir kitap yazdığınızı hayal ederek de umuda kapılmayın. Onlar burunlarından kıl aldırmazlar. Oralardan kitap çıkarabilmek için filan şirketin genel müdürü, bilmem ne kanalında sunucu, filan ajans sahibi falan olmalısınız. Memur, mühendis, sıradan bir meslek sahibiyseniz dosyanızı okumazlar. Değil yayınlamak, okumaya bile değer görmezler. Onlara kendini isim yapabilmiş- ünlü olabilecek birileri lazım. İşiniz yoksa ya da bildik mesleklerden birine mensupsanız büyük yayınevleri size bakmayacaktır.

Mesela ben 5. Kitabım için o en büyüklerden bir tanesi ile görüşmek istedim (De… Yayınları) yazdığım mesajlara bile yanıt veren olmadı. Sadece kendi çalışan ve yazarlarına yanıt vermişler. Bizim ne yazdığımızı yorumlarda bile okuyan yok. Mesaja yanıt vermeyen bir yer benim beşinci kitabımı basar mı? Basmaz. Ben ünlü biri de değilim. Yüzüme bakmazlar. İstersen farklı bir konun, istersen farklı bir anlatım dilin olsun. Ne yazarsan yaz, tipin güzel değil ve iyi bir mesleğe sahip değilsen kitabını basmazlar. Ama bir yerlerde yönetici kadrosunda ya da popüler bir isim olmuşsan tüm kitabı çizgilerle bile doldursan, yine de basarlar.

Editörlük? Bu zamanda ona değer veren yok. Cümle sonlarında harfleri büyük yazmayı bile yeni dilbilgisi kuralı gibi görerek okuyan gençler ve bunu zeka işi sanabilen boş beyinli insanlar varken, bir kitabın kurallara uygun yazılmış olup olmamasını önemseyen yok artık. Ayşe Kulin’in bir kitabını basan en büyük yayınevlerinden biri bile arka kapak yazısında 3 yerde hata yapmış. Editörleri yok mu? Vardır. Hem de kallavi bir maaş alan çalışanları vardır ama o arka kapak 3 hata ile basılmış işte.

4. kitabımda dediğim gibi “BOŞVER”in siz bu kitap işlerini. Kitap yazanı kitap okuyanından çok olan bu ülkede yazar olunmaz. Yurtdışında daha fazla şansı olur belki ama bu ülkede kitap çıkarılmaz artık. Dün de facebook’da birine yol gösterdim. İsimler verdim. İlk kitabı için yardımcı oldum. Sabahına beni engellemiş!! Böyle de hayırseverliğe değer veren bir milletiz!!!!

Benim kitaplarımı merak edip, soracak olursanız… Hiç biri kitapçı raflarında yok. İnternette bulabilirsiniz. Onda da yayınevi siparişi gönderir, kitabı iletebilirse alırsınız. Bazen siparişler de boşa gidiyor. Kitap filan yollanmıyor. 

Düşünün işte. Bunca yıllık yayın hayatı… 4 kitap… editörlükten bu yana gelen bir yazan kalem bile 5. Kitabına iyi bir yayıncı bulamazsa… Bırakın bu işleri. BOŞVER’in.. Çok isterseniz CNR Kitap fuarına gelin. Uyanış yayınevi standındayım. Beklerim.

 
Toplam blog
: 72
: 363
Kayıt tarihi
: 20.01.16
 
 

4 kitabı olan bir editör- yazar. Hayvansever. Çevreci. Kadın hakları savunucusu ..