Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '19

 
Kategori
TV Programları
 

Yazık Ediyorlar Ülkeye..

On yıldan fazla süredir televizyon kanallarından CNN, NTV ve HABERTURK dışında ne başka bir kanalı ne de dizi izlerim.

Bu üç televizyon kanalındaki tartışma programları dışında diğer iktidar yanlısı televizyon kanallarındaki tartışma programlarını gerek yanlı tutumlardan dolayı gerekse tartışmaya katılan gazetecilerin tarafıma verebilecekleri objektif haberciliğe dair hiç bir şeyin olamayacağını düşündüğümden izlememeyi tercih etmişimdir.

Teknik bir arıza nedeniyle dün akşam bu üç kanalı izleyemediğimden dolayı doğal olarak diğer kanallardaki tartışma programlarını seçmek zorunda kaldım ve iktidara yakın yayın yapan kanalları tek tek gezmeye başladım.

"Ne iyi etmişim de on yılı aşkın süredir bu kanalları izlememişim" dedim kendi kendime tartışma programlarına katılan gazetecilerin konuşmalarını izledikçe.

Bu kadar seviyesi düşük ilkesiz kalitesiz program olamazdı.

Bir değil, dört beş kanalın tartışma programlarının hepsinde de benzer seviyesizlikte ve argo kelimeler birbirini kovalıyordu adeta.

Abartmıyorum 'Hangi ülkede yaşıyorum' dedim kendi kendime..

Düzgün Türkçe konuşmak yerine argo sözcükler seçiliyor aşağılık sözler havada uçuşuyordu.

Tartışmaya katılmış olan gazeteciler, hedef tahtasına oturtmak istedikleri kurum kuruluş siyasetçi ve gazetecileri eleştirirken inanınız acı acı gülmekten kendimi alamadım, kendi kendilerine öyle gülüç durumlara düşüyorlardı ki güya mizah yoluyla eleştirmeyi seçiyorlardı ama mizah yolunu seçebilmeleri için kendileriyle barışık olmadıkları gerektiği gibi eleştiri kültürüne sahip olmaları gerekirdi.

Evet eleştiri yapabilmek bir kültür işidir.

Birilerine yaranabilmek için yapılan eleştirilerde eleştirinin dozu eleştiri çizgisini aşarak hakaret boyutuna varabiliyor.

Yanlı yayın yapan televizyon kanallarının yaptığı da bu!

Yazık ediyorlar ülkeye yazık!

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..