Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '18

 
Kategori
Deneme
 

Yeni Yıldan Beklentimiz

Karlı ve soğuk bir aralık gününden merhaba. Yılbaşına çok az kaldı. Bende de bir heyecan bir heyecan; sanırım büyümedim yine. 1 Ocak sabahı başka bir dünyaya uyanırım diye hayaller kurmuyorum tabi. Yine de umutlarım var. Yeni yıldan beklentilerim var. Kolektif bilinçteki etki zihnimde olumsuz şeyleri canlandırıyor. Hayvanlara yapılan eziyetlerin, kadınlara yapılan eziyetlerin, insanlığımıza yapılan darbelerin geride kaldığı bir yıl hayal ediyorum.

Bir dönem ciddi anlamda depresyondaydım. Önüme gelen herkeste olumsuz bir şey görüyordum. Oysa her şey şu anda olduğu gibiydi. Arkadaşımla bebek sahilde yürürken derin derin düşünüyorduk ikimizde. O esnada orada çay kahve servisi olan bir tezgah vardı. 2 kahve istedim. Ücretini ödeyeceğim. Meğer film ekibine aitmiş. Ücret almadılar. Ne olacak iki kahve dediler. Benim o an yaşadığımsa kocaman bir şeydi. İnsanlar karşılıksız halen birileriyle bir kahveyi paylaşıyor. Karşılıksız yapıyor. Teşekkür edip ayrıldık oradan. Ama o minik şey etrafıma sevgi saçmamı sağladı. O günden sonra iyiyi görmeye niyet ettim.

Geçen akşam haberlerde, orta halli bir kadın sokakta bulduğu bir köpeğin tedavisi için 150 km yol yapmış. Tedavisini yaptırmış. Soğuktan ayakları demire yapışıp donup uçamayan kuşun ayaklarını nefesiyle ısıtıp uçmasını sağlayan adamın merhameti… Dünya böyle iyi insanlar yüzü suyu hürmetine dönüyor dedim.

İyilik yapmak ta bir fırsattır her zaman ayağımıza gelmez. Bu sabah, yemek bulamayan kuşlar balkonun kenarına dizilmiş bir şeyler bekliyordu. Ben tembellik yaptım, biraz sonra veririm dedim. Sonradan kalktım buğdayları serptim bekledikleri yerlere. Şimdi gelen giden yok. Gözüm camda bekliyorum gelip yesinler diye.  Fırsat gelmişti değerlendiremedim. 

Sokakta yürürken birbirimizden korkmadan gülen gözlerimizle etrafımıza mutluluk saçtığımız, başkalarının da mutluluğunu paylaştığımız, sevgi ve huzur dolu bir dünya hayali çok tozpembe gelse de elimden geleni yaparım. Dünyayı değiştiremem ama bakış açımı değiştirebilirim.

O zaman şimdi yeni yılda kendimizde değiştirmek istediklerimiz için biraz cesaret diyerek Osho’nun sözleriyle baş başa bırakıyorum.

Eğer cesur değilsen samimi olamazsın.
Eğer cesur değilsen sevemezsin.
Eğer cesur değilsen güvenemezsin.
Eğer cesur değilsen, gerçeğin peşine düşemezsin.
O yüzden önce cesaret gelir.
Ve diğer her şey onu izler.

Sevgilerimle…

 

 
Toplam blog
: 23
: 132
Kayıt tarihi
: 03.10.18
 
 

insan ve insana ait her türlü olguyla ilgilenen, psikoloji eğilimi olan, astrolojiyi çok seven, h..