Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '11

 
Kategori
Kitap
 

Yıldızlar altında İstanbul

Yıldızlar altında İstanbul
 

alıntıdır


Eski İstanbul’u hissetmek…

Hani anne – babalarımızdan veya anneanne – babaannelerimizden duyarız ya, “ahh! Eski İstanbul ve o zamanlar başkaydı” özlemlerini, işte semtleriyle beraber eski İstanbul’a götürecek bu kitap sizi.

Geçmiş zamana yolculuk gibi.

Bu kitabı birkaç yıl önce okumuştum. O zamanlar da derinden etkilenmiştim. Kitabın kapağı ve ismi dikkatimi çekmişti.

Ve itiraf etmeliyim ki, kitap benim kendi tercihimle aldıklarımdan değil, bir yakınımızın hediye olarak getirmesiyle “okunmalı” önemi teşkil etmişti. İyi kilerim arasında yerini aldı Selim İleri ve Yıldızlar Altında İstanbul kitabı.

O dönemlerden merak ettiğim yazlık sinemalardan tutunda, Cihangir sokakları, çıngıraklı yoğurtçular gibi birçok ayrıntıyı unutmadan bugünlere taşımış.

Resimlerle ve anlatımlarla hafızalara kazınacak bu kitap bir kez daha okunmalı ve tavsiye edilmeli diye düşündüm.

Kitabın tanıtım yazısından bir kesit;

Bir zaman makinesine binip, "renk, ışık ve sular kenti" İstanbul'a gidiyoruz. Leylakların hala yaşadığı İstanbul'a..

Hanımeli kokularının, evde yapılmış limonatalarının, uzaklardan duyulan yoğurtçu çıngıraklarının kentine gidiyoruz.

Köpükten ibaret kahveler içip tozlu parfüm şişelerini açıyoruz. Yüksek tavanlı meyhanelerden heyecanlı sohbet sesleri duyuluyor, bir yanda da eski radyolardan cızırtılı bir müzik yükseliyor.

Yatılı okul kapısında vedalar yaşanıyor, iskelelerde sevinçli karşılamalar... Sakin dünyanın sakin komşularını anıyoruz. Deniz manzarasına açılan yokuşlardan iniyoruz nefes nefese.

Nice sanatçının geçtiği Küçük Sahne'de bir oyun seyrediyoruz mesela... Yazlık sinemada siyah beyaz bir filme kaptırıyoruz kendimizi. Mühürdar'dan, Moda'dan, Acıbadem'den geçiyoruz, Aksaray'a,

Yedikule'ye varıyouz. Cihangir'i, Yeşilköy'ü, Şişli'yi de unutmuyoruz tabii...

Bir de... ille de Boğaziçi... Selim İleri, Yıldızlar Altında İstanbul'da romanlarda, filmlerde kalmış o kenti, eski İstanbul'u, günümüze getiriyor.

Bizi de resimlerle, fotoğraflarla renklenmiş bu büyülü yolculuğa davet ediyor.

Bir solukta okunacak kitaplardan biri benim için. Tekrar okudum, yine hayran kaldım ve birkaç sene sonra eminim yine özlem duyacağım.

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..