Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '12

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
658
 

Yıllık işlem ücreti mağdurları

Yıllık işlem ücreti mağdurları
 

Milyonlarca kişinin hayatına giren kredi kartlarının olmazsa olmaz döneminde yaşıyoruz. Yapılan en küçük alışverişlerde bile aklımıza gelen ilk hamle kredi kartı olmakta. Taksit anlayışı ile bankalara otomatik olarak bağlanarak hayatımızı yönlendirmelerinde etkili olmalarına, maalesef hakim olamamaktayız.

Nakit ihtiyacının olmadığı dönemde kredi kartlarının da ihtiyaca binaen değil, tamamen gözün güzelliklere aldanarak cazip teklifler sayesinde bazı davranışların önüne geçilememesi kişiye zarardan başka bir şey değil. Ay sonunda hesap özeti geldiğinde alınan net maaş ücreti ile ödenecek tutar arasında bazen uçurum farklılıklar oluyor. Hal böyle olunca asgari tutar ödenerek bir ay geçiştirilmeye çalışılıyor.

Bankalardan çekilen kart aidatlarının yıllık işlem ücretlerinin çekildiğini biliyordum fakat dikkatimi aralık ay sonunda çekilen 48 TL’lik yıllık işlem ücreti II. taksiti idi. Birincisinin ne zaman çekildiğini bile hissetmemişim. Yıllık 96 TL hesabımdan çekilmişti. Hemen bankaya giderek durumu anlattım, fakat bankanın dalga geçer gibi iki fatura vermeniz gerekiyor diyince iyi diyerek bankadan çıktım.

Olayın sıcaklığı içerisinde müşteri hizmetlerini de arayarak, yıllık işlem ücretimin kesildiğini söyledim, o da bankada ki gibi iki fatura talimatını verdiğiniz takdirde yıllık işlem ücreti almayacaktır demesi üzerine. Ben de şu örneği verdim; diyelim ki 4 banka ile çalışıyorum her banka iki fatura istese 8 faturayı nerden bulayım ben. Asgari ücret alan biri için yıllık 100 TL’ye yakın ücret alınması ne kadar acınılacak bir durumdur.

Ertesi günde “Tüketici Heyeti Başkanlığına” na dilekçe yazarak durumumu belirttim. Şimdi sonuç aşamasındayız. Bu tür konularda vatandaşımızın bilgi yoksunu olduğunu belirteyim. Bende düne kadar umursamamıştım ama yüksek meblağda etki yapınca müdahalenin şart olduğu kanısına geçte olsa vardım.

Gazetede okuduğum haberi sizlerle paylaşayım: Kendisinden kesilen banka aidatlarının iade edilmesini isteyen bir tüketicinin başvurusunu değerlendiren heyet, bankanın tüketiciden kestiği kredi kartı aidat ücretlerinin geçmişe dönük olarak yasal faiziyle birlikte iade edilmesine karar verdi. Tüketici Heyeti, verdiği bu kararı Borçlar Kanunun 125. Maddesine dayandırdı.

Şimdi sizlerde üşenmeden, alınan ücretten bir şey çıkmaz demeden bankalardan kesilen işlem ücretlerini yasal çerçevede kaymakamlık tüketici haklarına başvurmayı ihmal etmeyin.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Peki hangi kaymakamlığa başvurmak gerekiyor? Bankanın genel müdürlüğünün bulunduğu ilçe kaymakamlığı mı olmalı yoksa herhangi birtanesi oluyor mu? Saygılar...

Melike Bayraktar 
 25.01.2012 14:22
Cevap :
Her ilçe kaymakmlığında illerde valiliklerde tüketici heyeti başkanlığı vardır.Dilekçenin ardından kesilen işlem ücretin banka hesap özeti eklenerek ilçe veya ildeki tüketici hakem kuruluna başvurulabilir.   25.01.2012 18:25
 

benden de kestiler ama kartımı kullanıma kapatmak istiyorum diye aradım.niye kapatmak istediğimi sordular.üyelik aidatı ödemek istemiyorum aidat ödemediğim başka kartım var bundan böyle onu kallanacağım dedim. hemen kesilen parayı iade edip hesabıma geçtiler.Kartı kapatmakla tehdit edin.

sabri sen 
 24.01.2012 3:44
Cevap :
sabri bey hem bankaya hemde müşteri hizmetlerine kapatacağımı söyledim.Tabiri caizse takmadılar bile.Para iadesinden sonra hesabı kapatacağım  24.01.2012 12:51
 

Kaymakamlık,tüketici hakem heyetine şikayet edin...Tıpış tıpış geri ödettim...siz de alırsınız...

Mesut Selek 
 23.01.2012 18:03
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 45
Toplam yorum
: 16
Toplam mesaj
: 6
Ort. okunma sayısı
: 544
Kayıt tarihi
: 18.01.11
 
 

1988 yılında Çaykara doğumluyum. Bulancak ta ikamet etmekteyim. Yazı yazmayı hobi olarak yapmakta..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster